رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون فوت بیمار مبتلا به کرونا در کازرون تکذیب کرد.

تکذیب فوت بیمار مبتلا به کرونا در کازرون

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بندر برامکی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با اشاره به تکذیب فوت یک نفر در اثر ابتلا  به ویروس کرونا در این شهرستان گفت: در این شهرستان ۹ نفر با آزمایش مثبت ابتلا به کرونا شناسایی شده و همه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی برای این افراد در حال انجام است اما تا کنون مواردی از فوت ناشی از بیماری کرونا در کازرون شناسایی نشده است.

او، رعایت  اصول و موازین بهداشتی و در خانه  ماندن را بهترین  راه پیشگیری از شیوع  بیماری کرونا دانست و بیان کرد: با مثبت شدن آزمایش یک  نفر دیگر در این شهرستان جمع  مبتلایان  با آزمایش مثبت  به  ۹ نفر افزایش یافت.

 برامکی به برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مرگ یک نفر  در اثر مبتلا  به کرونا در کازرون واکنش نشان داد و تصریح کرد: فرد فوت شده هیچ  ارتباطی با بیماری کرونا نداشته و یک مرگ عادی بوده  است.

رئیس  شبکه  بهداشت و درمان کازرون از شهروندان درخواست کرد اخبار و اطلاعات را از مجاری رسمی پیگیری کنند زیرا پیام های  بهداشتی  از طریق بلندگو  در سطح  منتشر می شود که این  حرکت  نشان  از  جدی  شدن  این  بیماری  در شهرستان کازرون است و شهروندان باید بیش از پیش موازین بهداشتی را رعایت کنند.

او، با اشاره به اینکه نشست کمیته پیشگیری بحران از کرونا در فرمانداری ویژه شهرستان کازرون به صورت مداوم برگزار می شود ، ادامه داد: در بیست و چهارمین نشست ستاد بحران مقابله با کرونا در فرمانداری، بر حساس سازی و آموزش به مردم در خصوص خود قرنطینگی خانگی به عنوان راهکاری اساسی در پیشگیری از شیوع کرونا تاکید شده است .

برامکی مشارکت تمام ادارات را در راستای پیشگیری از وقوع بحران شیوع این بیماری ویروسی، خواستار شد و اضافه کرد: هماهنگی راه اندازی ایستگاه بازرسی و تب سنجی در چهار نقطه ورودی شهرستان با همکاری نیروهای بسیج سپاه، هلال احمر و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نیز انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون شهرستان اظهار کرد: تعطیلی موزه روستای دوان، راه اندازی پیک های موتوری در سطح شهر به منظور پیشگیری از حضور غیرضروری مردم در فروشگاه ها و غذافروشی ها، جمع آوری روزانه زباله های روستاهای پرجمعیت، تداوم گندزدایی معابر عمومی و ایستگاه های اتوبوس از سوی شهرداری، آموزش و اطلاع رسانی عمومی در خصوص خود قرنطینگی خانگی با استفاده از بلندگوی سیار نیروهای بسیج سپاه در شهر و روستا و جلوگیری از رفت و آمد غیرضروری افراد در دادگستری،از جمله مصوبات کمیته پیشگیری از بحران کرونا دراین شهرستان است.

شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در فارس تاکنون ۶ نفر اعلام شده، که از این تعداد دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند.

شمار مبتلایان کرونا در استان فارس تا روز چهارشنبه ۱۷۰ نفر اعلام شده است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار