مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: برنامه‌های روز شهید و پنجشنبه آخر سال به علت شیوع ویروس کرونا کنسل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز بزرگداشت شهید به‌صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه‌های تعاون، مسکن، گلزارها، احراز جانبازی و شهادت، قرآنی، دانشجویی، بهداشت و درمان، پایش سلامت، دنبال می‌شود و بیشترین فعالیت این مجموعه در قالب طرح سپاس و پیگیری خواسته‌های و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران دنبال می‌شود.

او تصریح کرد: اردو‌های زیارتی و سیاحتی و برنامه‌های بزرگداشت روز شهید، روز جانباز و پنجشنبه آخر را همه‌ساله داشتیم که امسال کلیه این برنامه‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور برگزار نمی‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه مردم باید توصیه‌های مسئولان را جدی بگیرند تا خدای نکرده گرفتار بحران‌های کرونایی نشوند، گفت: به‌همین منظور برنامه‌های بزرگداشت روز شهید و پنجشنبه آخر سال بنیاد شهید و امور ایثارگران که همان بحث غبارروبی مزار شهدا بود همانند مراسم‌های سال تحویل، سخنرانی مقام معظم رهبری و دیگر برنامه‌ها به‌جهت حفظ سلامت مردم لغو شد.

معصومی افزود: خوشبختانه تا این لحظه یک مورد مثبت کرونایی در میان خانواده شهدا و ایثاگران و همچنین خود جانبازان نداشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار ۶۵۵ جانباز، ۳۳۹۷ آزاده در استان داریم، تصریح کرد: در مجموع ۳۶۷ هزار ۴۹۷ نفر جامعه هدف هستند که از این تعداد ۳۱۴ هزار ۹۹ نفر در قید حیات و ۵۳ هزار ۳۹۸ نفر فوتی هستند و این آمار شامل ۱۰ درصد آمار کشور می‌شود؛ همچنین در بحث جامعه هدف در رتبه اول و در بحث میزان شهدا در رتبه سوم هستیم.

انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.