رئیس مرکز بهداشت شهرستان زرندگفت: با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تیم‌های کنترل و نظارت بر بیماری کرونا در کلیه ورودی‌های شهرستان مستقر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، صادق زاده ،فرماندار شهرستان زرند گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور برای حفظ سلامت مردم، ستاد اسکان نوروزی در این شهرستان لغو و از پذیرش مسافران به این شهرستان خودداری می شود.

صادق زاده افزود: همه ساله در ایام نوروز مهمانان و گردشگران زیادی به شهرستان زرند سفر می‌کنند که در نوروز ۹۹ با هدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا همه ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش و مدارس شهرستان تعطیل هستند .

او در باره اقدامات برای مبارزه با بیماری کرونا گفت، رعایت دستور‌ها و الزام‌های بهداشتی در حوزه پیشگیری و درمان نقش موثری در کاهش بسیاری از آسیب‌ها و خطرات احتمالی دارد.

رئیس شورای سلامت شهرستان زرند در خصوص لغو برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: رویداد‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با هدف جلوگیری از شیوع کرونا در این شهرستان لغو شده است.

فرماندار زرند گفت: در این راستا نظارت بر بازار و اماکن با جدیت درحال انجام است.

ماشاالله عربپور رئیس مرکز بهداشت شهرستان زرند هم گفت: با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تیم‌های کنترل و نظارت بر بیماری کرونا در کلیه ورودی‌های شهرستان مستقر شد.

او افزود: این طرح با همکاری فرمانداری، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت در حال اجرا است و علاوه بر کنترل افراد، آموزش‌های لازم را نیز ارائه می‌کنند.

عربپور بیان کرد: در این طرح افرادی که وارد شهر می‌شوند، با دستگاه تب‌سنج لیزری کنترل و تست می شوند و چنانچه تست افرادی که مثبت باشد، برای ادامه درمان و آزمایش‌های بیشتر به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت زرند از شهروندان خواست به منظور حفاظت از خود و خانواده همچنان قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و در منزل بمانند و از سفر‌های غیر ضروری جدا پرهیز کنند.

همچنین با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دو طرح هادی سنگ فرش در روستا‌های کهنوج سربنان و چاهکین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در افتتاحیه طرح‌های یاد شده بر خلاف دیگر برنامه‌های افتتاحیه هیچ‌مسئولی به غیر از رییس بنیاد مسکن حضور نداشت و افتتاحیه با رعایت فاصله همین چند نفری که حضور داشتند انجام شد.

علی صادق زاده فرماندار زرند از روستاییان خواست نکات بهداشتی را در پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت کنند.

او گفت: این طرح‌ها در قالب ۳ هزار ۷۵۰ متر سنگ فرش و جداره اجرا شده است با بهره برداری از این طرح‌ها ۱۶۰ خانوار روستایی از مزایای آن‌ها بهرمند شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.