کودکان به فشار روانی حاصل از کرونا، واکنش های متفاوتی نشان می دهد با روش های کودکانه باید راهکارهای پیشگیرانه از کرونا را به آنها آموزش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کودکان به فشار روانی حاصل از کرونا، واکنش های متفاوتی نشان می دهد که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم.

واکنش هایی مانند: خشم با آشفتگی، اضطراب و بازگشت به رفتارهای سنین پایین مانند شب ادراری، چسبیدن به والدین، از جمله موارد ویرانگر در روان آنهاست.

باید بتوانیم در این شرایط به واکنش های کودکان، با همدلی و برخوردی حمایت گرایانه رفتار صحیح شود.

به نگرانی های کودکان در خصوص این بیماری، گوش دهید و با محبت بیشتری به آنها ابراز کنید.

کودکان در زمان بحران نیاز به توجه و محبت بیشتر از سمت والدین دارند پس وقت و توجه را به آنها اختصاص دهید و به آنها اطمینان خاطر دهید که فرصت در کنارهم بودن و بازی با آنها فراهم خواهید کرد.

از جدایی کودک با والدینشان تا حد امکان خودداری کنید و یا  در صورت مبتلا بودن، از طریق تماس تلفنی به کودکان اثبات کنید که والدین  هستند.

بازی ایمن و استراحت کافی را در زمره برنامه های آنها قرار دهید و حقایق را با روش کودکانه با ذکر مثال ملموس و روشن،  متناسب با سن کودکان بیان کنید.

از گفتن تعداد مرگ و میر این بیماری  خودداری کنید و بیشتر تمرکز صحبت خود را از راههای پیشگیری و مراقبت از کرونا  صحبت کنید.

سعی کنید احساس امنیت خاطر از او را نگیریدتا در کمال آرامش زندگی کند.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار