میدان عرضه دام شهرستان دیواندره برای حفظ سلامتی چوبداران و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانونی پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر دامپزشکی دیواندره با بیان اینکه در راستایی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این میدان دام پلمب شد، گفت: دامداران و چوبداران جهت حفظ سلامتی خود و خانواده و همشهریان از مراجعه به میدان دام تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

اهون احمدی افزود: میدان عرضه و خرید و فروش دام، محل تجمعات تعداد زیادی افراد بود که روزانه از ساعت ۸ تا ۱۲ در این مکان اقدام به خرید و فروش دام زنده می‌کردند که این خود تهدید بزرگی برای انتقال ویروس کرونا است.

احمدی بیان کرد: فروش مرغ زنده از هر طریق و کانالی غیر قانونی و غیر بهداشتی است، چون احتمال انتقال انواع بیماری‌های خطرناک مشترک انسان و پرندگان بخصوص آنفلونزا را بالا خواهد برد لذا با اینگونه مراکز نیز در سطح شهرتسان برخورد می‌کنیم.

او به حفظ سلامت شهروندان در این ایام تاکید کرد و افزود: مردم از خرید مرغ زنده در هر جا و مکانی خودداری کرده و فقط مرغ پرکنده کشتار روز را که زیر نظر بازرسین سازمان دامپزشکی کشتار و بسته بندی شده و در مراکز مجاز تحت نظر شبکه دامپزشکی شهرستان توزیع می‌شود خریداری و مصرف کنند.

 مدیر دامپزشکی دیواندره تاکید کرد: بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان هر روزه به صورت نامحسوس از سطح بازار و مغازه‌ها بازدید کرده و با کسانی که بخواهند سلامت مردم را با فروش مواد پروتئینی تاریخ مصرف گذشته به خطر بیندازند به شدت برخورد خواهند کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.