مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: اجرای طرح کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروز از ۲۰ اسفند در این استان آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ۹۹ نیز با جدیت ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی گفت: این طرح با هدف حفظ امنیت غذایی، تامین سلامت مصرف‌کنندگان مراکز عرضه، تولید و نگهداری فرآورده‌های خام دام و طیور به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۹۹ برای صیانت از حقوق شهروندان اجرا می‌شود.

او نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام، صدور مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای و انجام آزمایشات فرآورده‌های خام دامی را از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و افزود: همچنین از فعالیت خودرو‌هایی که مبادرت به عرضه فرآورده‌های خام در جاده‌ها و معابر عمومی می‌کنند نیز جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: در طرح نوروزی سال جاری، ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در سطح استان تشکیل شده و اولویت در نظارت مستمر و منظم بر کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح استان و گُماردن نیرو‌های فنی و خُبره جهت نظارت مداوم بر کشتار دام و طیور است.

ورمقانی یادآور شد: سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در استان و شبکه‌های تابعه و تجهیز آن‌ها به امکانات مورد نیاز در تمام ایام مذکور بویژه ایام تعطیل در ۲ شیفت کاری به منظور برقراری کشیک جهت نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی صورت گرفته است

اوتاکید کرد: طرح سلامت نوروزی با هماهنگی لازم با استانداری، فرمانداری، شهرداری، سازمان جهاد کشاورزی، ائمه جمعه و جماعات، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و نیز مرکز بهداشت استان و تعزیرات حکومتی به عمل آمده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحد‌های صنفی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.