فرماندار قصرشیرین گفت: باتوجه به تعطیلی تمامی مرز‌های کشور با عراق به جز مرز رسمی پرویزخان، عملیات ضدعفونی و گندزدایی این گذرگاه به طور مستمر برای مقابله سرایت ویروس کرونا انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به تعطیلی مرز‌های کشورمان با عراق به جز مرز رسمی پرویزخان، این مرز با حجم زیادی از کامیون‌های صادراتی مواجه است و به دلیل افزایش صادرات از یکشنبه این هفته، تیم‌های بهداشتی با همکاری تمامی دستگاه‌ها در مرز مستقر شده اند.

او گفت: هم اکنون محوطه مرز به طور مستمر ضدعفونی می‌شود و تمامی ورودی‌های شهرستان از سمت سرپل ذهاب و کمربندی مرز و همچنین از سمت گیلانغرب تحت کنترل است.

تاتار افزود: تمامی رانندگان ورودی به شهرستان و افراد به لحاظ تب سنجی و بیماری‌های ویروسی توسط سه تیم با حضور نیرو‌های راهداری، جمعیت هلال احمر و با محوریت بهداشت سنجش می‌شوند.

فرماندار قصرشیرین گفت: تاکنون موردی از ابتلای به بیماری کرونا در شهرستان قصرشیرین نداشته ایم و یک و یا دو مورد مشکوک بوده که خوشبختانه تست آن‌ها منفی و مبتلا به کرونا نبوده اند.

تاتار افزود: نقطه صفر مرزی نیز از سوی ایران و عراق به طور مستمر ضدعفونی می‌شود و رانندگان ورودی ماشین‌های صادراتی ۲ طرف نیز تب سنجی و تمامی کامیون‌ها ضدعفونی می‌شود و موارد مشکوک توسط بهداشت و درمان به بیمارستان برای انجام اقدامات بعدی درمانی منتقل می‌شود.

او افزود: هم اکنون روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالای صادراتی از مرز پرویزخان به عراق صادر می‌شود و تاکنون مشکلی در مرز نداشته ایم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.