کارشناس ارشد روانشناسی علل اهمیت انتخاب همسر و نقش آن در زندگی آینده را تشریح کرد.

محبت کماچی کارشناس ارشد روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ما در انتخاب خانواده‌ای که در آن به دنیا آمده ایم، نقشی نداشتیم، اما این فرصت را داریم که در انتخاب خانواده بعدی خودمان تصمیم بگیریم و شریک زندگیمان را خودمان انتخاب کنیم.

او افزود: با توجه به اهمیت انتخاب همسر، کسب آگاهی‌های لازم و کافی در این زمینه نقش مهمی دارد و آینده خود و فرزندانمان در گرو این انتخاب است.

کماچی، ازدواج را بخشی از چرخه رشد بشریت و انسان‌ها دانست و اظهار کرد: باید بدانیم که "چرا" و "به چه دلیلی"می خواهیم ازدواج کنیم؟

کارشناس ارشد روانشناسی بیان داشت: دین مبین اسلام به ازدواج جوان‌ها تاکید فراوان دارد و احادیث و روایت‌های زیادی در این زمینه موجود است، ضمن اینکه علم روانشناسی نیز به ازدواج تاکید زیادی کرده، اما نه به هر قیمتی، چراکه ازدواج به عنوان امری که پاسخ دهنده بخش مهمی از نیاز‌های روانشناختی انسان و چرخه رشد و تکامل ما محسوب می‌شود، حائز اهمیت است.

لزوم بهره مندی از آموزش‌ها در زمینه ازدواج

او به تاکید روانشناسان بر آموزش‌های ازدواج اشاره و تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیاز به آموزش احساس نمی‌شد و یا از اهمیت کمتری برخوردار بود، ولی امروزه با گستردگی شهر‌ها و افزایش جمعیت، شناخت ما انسان‌ها از یکدیگر دشوار شده است.

محبت کماچی ادامه داد: باتوجه به اینکه بسیاری از ارتباط‌ها و شناخت‌ها مجازی شده، بنابراین افرادی که قصد ازدواج دارند بهتر است قبل از آن شناخت کافی از یکدیگر داشته باشند، چراکه شناخت صحیح توصیه شده از سوی روانشناسان مشورت با یک مشاور و روانشناس خانواده که متخصص مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند نقش مهمی در انتخاب مطلوب و تضمین کننده بخشی از زندگی آینده باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.