سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های فروش صنایع‌دستی که همه‌ساله در آستانه عید نوروز برگزار می‌شد، امسال برپا نمی‌شود.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدرضا قهرمانیان سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: پیرو بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، با توجه به لزوم انجام اقدامات تمهیدی و احتیاطی به‌منظور کاهش شیوع این ویروس، برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در تمام شهرستان‌های استان لغو شد.

قهرمانیان افزود: از سوی فعالان و علاقه‌مندان صنایع‌دستی هشتگی با عنوان #عیدانه_مجازی_صنایع_دستی در فضای مجازی در نظر گرفته شده است که تمام تولیدکنندگان می‌توانند با این هشتگ تولیداتشان را برای معرفی و فروش در معرض نمایش قرار دهند.

او اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان صنایع‌دستی که به امید فروش شب عید بودند با شرایط به وجود آمده و لغو برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با ضرر مواجه شده‌اند که امیدواریم پس از عبور از این بحران، با ارائه تسهیلات به صنعتگران، بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.