دادستان عمومی و انقلاب اهواز از دستگیری شناسایی ۱۶ نفر از عاملان توزیع الکل سمی در این کلانشهر خبر داد و گفت: ۴ نفر از آن‌ها تحت تعقیب هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب اهواز شامگاه سه شنبه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خوزستان در خصوص عاملان توزیع الکل‌های غیراستاندارد در استان و فوت ۳۹ نفر ناشی از مصرف این الکل‌ها گفت: ۱۶ نفر در پی توزیع الکل‌های سمی و غیر استاندارد شناسایی شده اند که ۱۲ نفر از آن‌ها دستگیر شدند و تحقیقات از آن‌ها آغاز شده است، ضمن اینکه ۴ متهم دیگر نیز شناسایی شدند که متواری هستند و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

او اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان خوزستان به منظور پیشگیری از آلودگی به ویروس توصیه‌های بهداشتی از جمله؛ استفاده از مواد ضدعفونی کننده به ویژه الکل برای گند زدایی در منزل و محل کار توصیه شد، ولی برخی سودجویان مطالبی خلاف واقع مبنی بر خوردن الکل و درمان کرونا را در فضای مجازی منتشر کردند.

حسینی پویا بیان داشت: عده‌ای از مردم بدون تحقیق و بررسی اقدام به خوردن الکل صنعتی کردند که در این الکل‌ها مواد خطرناکی ترکیب شده بود و مرگ برخی مصرف کنندگان را رقم زد به طوری که از ۵۰۲ مورد مسمومیت با الکل ۳۹ نفر در استان خوزستان جان خود را از دست دادند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع تحقیقات گسترده‌ای در استان و به ویژه در اهواز انجام شد که در پی این تحقیقات ۴۰۰ لیتر الکل غیرمجاز در اهواز و ۱۰ هزار لیتر در یکی از شهر‌های حومه نیز کشف و ضبط شد.

متهمان توزیع الکل‌های تقلبی قصاص می‌شوند

او در ادامه افزود: کسی که عمدا مرتکب قتل نفس شود مجازات آن قصاص است و در برخی موارد بسته به نوع پرونده و ادله ممکن است مجازات فساد فی الارض و اعدام باشد، متهمانی که در این خصوص دستگیر می‌شوند در صورت اثبات جرم به اشد مجازات خواهند رسید.

عباس حسینی پویا اظهار داشت: از خوردن هر گونه الکل جدا خودداری شود چراکه این الکل‌ها حاوی مواد کشنده هستند، خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود بسیار جدی باشند و همچنین در صورت مطلع شدن از محل‌های توزیع، مراجع انتظامی را باخبر کنند و اطلاعات صحیح پیرامون پیشگیری و درمان کرونا را تنها از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

در چند روز اخیر بحران مسمومیت بر اثر مصرف الکل در استان رخ داده که در این حادثه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۳۹ نفر فوت کردند و ۵۰۲ نفر بر اثر خوردن الکل مسموم شدند. برخی مردم به دلیل نداشتن آگاهی با تصور اینکه با خوردن الکل می‌توانند در مقابل ویروس کرونا مصون شوند دچار مسمومیت شدند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمار بالای مسمومیت الکلی در استان نشان از توزیع و عرضه الکل تقلبی در استان دارد تا کنون ۱۱۰ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۲۵ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار