جانشین مدیرکل و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: احداث استخر تکثیر طبیعی بچه ماهی در مازندران با کمک جامعه صیادی ۵۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم کریم زاده مدیرکل و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران خبر افزایش ۵۰ درصدی احداث استخر تکثیر طبیعی بچه ماهی را در بازدید از رهاسازی ماهیان مولد سفید در استخر احداث شده در شرکت تعاونی ماهیگیران پره شهرستان بابلسر اعلام کرد و گفت: در راستای کمک به بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی به شیوه طبیعی در مازندران تکثیر و رهاسازی شود.

او با اشاره به اینکه جامعه صیادی به سبب شناخت اهمیت این موضوع وخود آگاهی، گام‌های خوبی در کنارشیلات برداشته است، افزود: باتوجه به جلسات متعدد هم اندیشی باتشکل‌های صیادی شرایط لازم برای افزایش تعداد شیل و همچنین استخر فراهم شد، به گونه‌ای که درسال جاری در۲۲ رشته رودخانه با ایجاد شیل و نیز احداث ۴۳ استخر در اراضی مجاور تعاونی‌های صیادی پره استان، زمینه لازم برای تکثیر طبیعی بیش از ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی از گونه سفید فراهم شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: با کمک و نظارت شیلات استان و همراهی خوب جامعه صیادی تعداد استخر‌ها در اراضی تعاونی‌های پره از ۲۷ واحد در سال گذشته به ۴۳ استخر (افزایش ۵۹ درصد) در امستل و تعداد شیل در رودخانه‌های مهم شیلاتی از ۱۸ رشته سال قبل به ۲۲ رشته (افزایش ۲۲درصد) افزایش داشته است.

کریم زاده افزود: به طور میانگین افزایش ۴۴ درصدی را در فعالیت‌های بازسازی ذخایر بصورت تکثیر طبیعی شاهد هستیم و امیدواریم میزان رهاسازی بچه ماهیان تکثیری به شیوه احداث استخر و شیل به ۲۵ میلیون برسد.

او به توسعه طرح حفاظت از مهاجرت ماهیان مولد در فصل تخم ریزی به مناطق بالادست رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با کمک نیرو‌های یگان حفاظت منابع آبزیان استان، امسال توانستیم تعداد رودحانه‌ها را دراین طرح از یک عدد پارسال به سه عدد شامل رودخانه‌های خیرود، وازیوار در شهرستان نوشهر و نورسر در شهرستان چالوس توسعه دهیم.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار