تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹  هزار نفر افزایش یافت.

او افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند. تعداد بهبودیافتگان اتفاقی مثبت و امیدبخش است.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴ مورد رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان را اعلام کرد و گفت: تهران ۲۵۶ نفر، قم ۵۳ نفر، گیلان ۵ نفر، اصفهان ۱۷۰ نفر، البرز ۴۵ نفر، مازندران ۳۲ نفر، مرکزی ۳۱ نفر، قزوین ۲۷ نفر، سمنان ۶۳ نفر، گلستان ۹ نفر، خراسان رضوی ۳۴ نفر، فارس ۱۹ نفر، لرستان ۹ نفر، آذربایجان شرقی ۲۹ نفر، خوزستان ۱۷ نفر، یزد ۲۳ نفر، زنجان ۲۲ نفر، کردستان ۶ نفر، اردبیل ۱ نفر، کرمانشاه ۸ نفر، کرمان ۱۸ نفر، همدان ۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۴ نفر، هرمزگان ۱۰ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، خراسان شمالی ۱۱ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱ نفر، ایلام ۶ نفر، آذربایجان غربی ۲۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۰ نفر و بوشهر ۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

پایان کرونا، نوروز امسال نیست

جهانپور تصریح کرد: امیدواریم در گیلان روند صعودی بیماری که به نوعی کند شده است؛ ادامه دار شود. این روند مستلزم همکاری و همیاری مردم  با همکاران ما در نظام سلامت و  سایر ارگان‌هایی که در این موضوع اقدامات مداخله‌ای را انجام می‌دهند، است.

او ادامه داد: احتمال افزایش تعداد مبتلایان در خراسان رضوی طی روزهای آتی در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و کاهش ترددها وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان  کرد: قطعا جشن پایان کرونا، نوروز امسال نخواهد بود. نوروز امسال مشابه هیچ سالی نیست. امسال از دید و بازدید و سفر خبری نیست اگر این موارد رعایت نشود، نمی‌توانیم به قطع زنجیره کرونا کمک کنیم.

جهانپور افزود: امیدواریم مردم با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و جدی گرفتن کرونا با خود مراقبتی به مهار و کنترل این بیماری کمک کنند.

لغو تمام مرخصی‌های کادر درمان کشور

او با بیان اینکه تمامی مرخصی‌های کادر درمان لغو شده است، گفت: تمام همکاران ما در سراسر کشور در بیمارستان‌ها و مراکز معین، واحد‌های بهداشتی، درمانی و پاراکلینیک در خدمت مردم عزیزمان خواهند بود.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: با راه اندازی استراحتگاه‌های پیش بیمارستانی برای جداسازی موقت افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در تمام کشور، الگویی نوین در مواجهه با بیماری‌های واگیر به نام ایران و ایرانی در جهان به ثبت خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید حجت
۱۶:۱۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
خواهشمندم از خونه ها نیایین بیرون درسته سخته ولی میارزه که جون خودتون و فامیل تون به خطر نیافته
شما فکر می‌کنید این چند هزار نفری که فوت شدن اگه میدونستن که قراره کرونا بگیرن از خونه ها شون بیرون میامدن
درسته فشار اقتصادی هم هست ولی دو هفته تو خونه ها تون بمونید به خاطر خودتون و خانواده هاتون.... وشاید مردم...
Iran (Islamic Republic of)
مینا وحدانیا
۱۱:۰۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
کرونا را شکست می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
فقط قرنطینه اجباری جواب میده تا از این بدتر و آمار بالا نرفته اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
یعنی تا الان مشکوکین به کرونا با کسانی که کرونا مثبت بودن جدا نبودن؟ تمام مشکوکین رو هم 100در100 کرونایی کردین
واقعا که جای تأسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
باید با کسانی که به علت قصور و تقصیر مرگ تصاعدی هموطنان مان را موجب شده اند برخورد قضایی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
صدردصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
به خدا قصم میدم هر ایرانی مسئول دیگری هست در خانه بمانید درزمان خروج واجب آن هم خرید مواد غذایی رو تا آنجا که میتوانید پخته و بخورید خطر وجود این ویروس در هر سطح بیرون از خانه که توسط دیگری لمس شده وجود داردسطح بیرونی بسته بندی مواد غذایی پول که خطرناکترین هست نانوایها که با افراد مراجعه زیاد پول یا کارت بانکی مبلغ نان را دریافت میکنن باید کسی که در حال بسته بندی یا خارج کردن نون از تنور هست با پول از مشتری نگیره یا کارت نفری برا این کارردر نانوایی باشه رعایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابرار
۲۳:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
لطفاً پیگیری کنید آیا آموزشگاهها ی خصوصی و مدارس غیر انتفاعی هم تعطیل هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
یکم از بویراحمد و بوشهر یاد بگیرین همه جا تعطیله مردم نشستن خونه فقط سوپری و داروخانه بازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
دولت اگه دوهفته حکومت نظامی اعلام کنه مشکل حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
نزدن ماسك و به خطر انداختن جون بقيه = حق الناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
دست تک تک کادر درمانی را به گرمی می فشاریم اجر ایشان با صاحب الزمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
یعنی وقتی هفته دوم بهمن متوجه ورود کرونا به ایران شدن به مردم هشدار می دادن الان تو سیر صعودی این بیماری نبودیم... کاش جان مردم با ارزشتر از سیاسی کاری هاشون بود.
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۲۲:۰۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
تحقیق کنید در مورد دارویی که گفتن ساخته شده یکی تکذیب میکنه یکی تایید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی بیات
۲۲:۰۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
از مردم عزیز تقاضا دارم هنگام استفاده از پول موارد ایمنی را بطور کامل رعایت کنند، چون ممکن است پول هرلحظه دست یکی باشد و امکان آلودگی آن بسیار زیاد است**** به امید شکست هرچه زودتر کرونا در ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۲۱:۴۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
مسیولین خودشون با بی تدبیری و یا دلیل دیگه ای کرونا رو وارد کشور کردن....الانم جون خیلی ها رو گرفته..خب حداقل ادارات رو تعطیل کنید.و دولت هم یه پولی بده برای خرج خوراک مردم.
انگار مسیولین خوشحال هستن از این موضوع که کاری برای مردم نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۲۱:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
تا کی باید تو خونه بمونیم؟ادارات که تعطیل نیست.خیلی از مردم هم شغل ازاد دارن و مجبورن برن سر کار.کارکنان بیمارستان هم ممکنه مبتلا بشن و به خانواده هشون سرایت کنه.
اگه به مردم پولی میدید برای خرج خورد و خوراکشون توی این مدت .مردم هم توی خونه میمونن....لعنت به کسی که پرواز های چین رو لغو نکرد و دانشجو های چینی را وارد کشور کرد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۵۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام
پس کو اون مسئولی که میگفت این ویروس شایعه است. بهتره قبل از حرف زدن با چند تا آدم با وجدان مشورت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
داداش شما هم هر روز از سر بیکاری داری این پست معاف شدن سربازا رو میزاری چرا معافت کنن؟چشمت رنگیه یا چه فرقی با دیگران داری؟
United Arab Emirates
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
بچه ننست طفلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
طبق کنوانسیون سازمان بهداشت جامعه قرنطینه کل یه جامعه در صورتی انجام پذیره که دولت تمام هزینه های معیشتی و مبلغی رو به عنوان یارانه به مردم اختصاص بده تا به خاطر رکودی که تو تمام مشاغل ایجاد شده رو جبران کنه و به کل بحث مالیات و سایر مبالغی که با عناوین مختلف از مردم اخذ میشد رو قطع کنه و میدونیم که این کارو دولت انجام نمیده به خاطر همون قرنطینه خانگی رو مطرح کردن پس پس بیاین خودمون دس به کار بشیم متاسفانه مردم تو بازار به قدری ولع خرید دارن که انگار نه انگار اگه حتی یک نفر از اونا ناقل باشه به چندین نفر هم منتقل میکنه و چه بسا خانواده های زیادی بی پدر بی مادر و بی خواهر و برادر میشن و مدیون هستند نوروز امسال خبری از دید و بازدید حضوری نخواهد بود اینو قبول کنیم چون پای جون ادمیزاد وسطه جون یه انسان
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۶:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
قرار است صندوق بین المللی پول به ایران کمک مالی بکنه اگه کارشکنی نشه این پول اول باید به مراکز درمانی و بهداشت اختصاص پیدا کنه برای پیشگیری و درمان و بعد برای ضررهای وارده به اقتصاد ایران .البته اگه کارشکنی نشه .
این حق ایران هس ب گفته ریاست بانک مرکزی بیش از نیم قرن این کمک بی قید و شرط و تحویل بگیره در این شرایط
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۲۰:۱۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام
لطفا پیگیر تعطیلی ادارات باشید،از یک طرف اعلام میکنند در خانه بمانید و از طرف دیگر کارمندان باید سرکار بروند،تا زمانی که بانک ها و ادارات باز باشد ،مردم باور نمیکنن خطری باشد،
ما هم جزو مردم هستیم چرا دولت نگران کارمندان نیست،هیچگونه لوازم بهداشتی هم در اختیار کارمندان قرار نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
خیلی امار ابتلا و مرگ نسبت به چین زیاده.با این رشدی که داره تمام مردم ایران رو درگیر میکنه....چجوری میخاید شکست بدین کرونا رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
یکاری کنید ۳۵۰ نفر مردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
الان 45000 درسته نه 9000 تا
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
در مملکت ما ایران سرافراز عزیزمان هم باید قوه قضائیه محترم و پلیس و نیروهای انتظامی محترم و قدرتمند و مقتدر با رعایت شئونات انسانی اسلامی قرآنی با برخورد مجدانه محترمانه و مقتدرانه در سطح شهر ها با کسانی که برای دور دور کردن بی خودی و بدون نیاز و بدون مجوز در تردد هستند ممانعت بعمل آورند و همچنین از رفتن سفرهای غیر ضرور بدون مجوز داشتن در تمامی فرودگاه ها و ایستگاه های قطار و کشتی رانی و ترمینالهای اتوبوس رانی و تاکسی رانی سفرهای بین شهری و تمامی پلیس راه ها از خروج و ورود مسافران اکیدن و بدون اقماض جلوگیری و قرنطینه مقتدرانه و قدرتمندانه را شروع کنند تا جلوی فاجعه های انسانی گرفته شود و مردم هم با صبر و حلم و حوصله این دوران قرنطینه را تا پایان وضعیت قرمز و خطر پشت سر گذارند و گوش به فرمان فرماندهی وزارت بهداشت و سلامت داشته باشند و تمامی نکات ایمنی بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت کنند و حتی المقدور از خانه هایشان به غیر از موارد ضروری خارج نشوند با رعایت نکات ایمنی بهداشتی تا انشاءالله با همدلی و همکاری و مدد رساندن مدافعان سلامت و کمکهای همه جانبه دولت به ملت و ایثار و فداکاری ملت در حق ملت به یکدیگر نیکی رسانیم و بر این مصیبت مانند مصیبتهای دیگر که پشت سر گذاشتیم پیروز شویم و ویروس کرونا رو شکست دهیم و وضعیت قرمز را به وضعیت زرد و کاملا عادی سفید تبدیل کنیم . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۹:۴۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام
از مردم دهیم ایران میخواهم دستورهای پزشکی را جدی بگیرند وتاحدامکان از مناز ل خارج نشوند خصوصا بیجهت به مراکز درمانی که خودش باعث بیشتر شدن مبتلایان است جلو گیری کنند
به امید خدا هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام
"خدا"قوت
نمیتونین در یک نمودار روند روزانه ابتلا و درمان و فوتی های هر استان از بدو اعلام تا الآن رو نشون بدین؟
تا مردم در هر استان بتونن از آثار رعایت بهداشت و عدم تردد های غیر ضرور خودشون با خبر بشن...
مثلا ما گیلانی ها بعد از دو هفته بسیار سخت و بحرانی روند نزولی در ابتلا رو شاهد هستیم
همه داریم رعایت میکنیم با تمام کاستی هایی که وجود داره...
ما در حقیقت با هیچ و فقط با امید به "خدا" داریم پیروز میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
زنده بادبوشهریا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
خدا به ما رحم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
در صورت ساخت داروی کرنا آمریکا را تحریم کنید ،اگر غیرت دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
ایشالا ولی چشمم آب نمی خوره
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۰:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
مردم آمریکا چه گناهی دارند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۵۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
فکرش را بکن احتمال عکس ان خیلی بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
به نظرت قتل عام انسان ها کار درستیه؟؟؟
.
.
.
.
.
.
.
.





دقیقا در این مورد درسته درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
حرفت درسته ولی شیعیان مولا علی ع حتی به دشمن هم کمک می کنن.
Netherlands
ایرانی
۲۲:۵۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
ان شاءالله متخصصان مامیسازندوبه دنیاعرضه میگنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
این کار یک روش اسلامی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
شهید بهنام
۲۳:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
آن وقت فرق ما با آنها چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
دیگه بخدا خسته شدم دیگه بریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
صبر واستقامت (توکل برخدا)
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
شجاع باش پهلوون‌
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۶:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
توکل کنین به خدا آقا یا خانم ناشناس

دعا کنیم دانشمندان عزیز ایرانی مون هر چه زودتر داروی برای درمان این بیماری پیدا کنن به زودی
آخرین اخبار