خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان در زمینه‌های مختلف به شهروندان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

مصطفی محسنی مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از سال ۱۳۷۴ شروع به فعالیت کرده و برای شهروندان به صورت رایگان است و نیازی به پیش شماره و کد هم ندارد.

او ادامه داد: ۱۴۸۰ یک خط مشاوره تخصصی محسوب می‌شود و علاوه بر مشاوره در زمینه بیماری کرونا، در حوزه‌های خانواده، کودک، نوجوان، بالینی و سایر حوزه‌های مرتبط با مشاوره (و گروه بندی‌های تخصصی) مشاوره می‌دهد.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم مشاوره برای کسانی که به این بیماری دچار می‌شوند، اضافه کرد: این افراد بهتر است در خانه بمانند، اما نیاز‌های خدمات و درمان خود را از این خط مشاوره‌ای پیگیری کنند.

مصطفی محسنی تصریح کرد: این خط بهترین امکانات را می‌تواند در اختیار کسانی قرار دهد که صرفا مبتلا نبوده اند، ولی اضطراب و تنش زیادی را تجربه می‌کنند یا مشکلات با فرزند (احتمال کسالت و خستگی آن ها در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا) را تجربه می‌کنند.

او بیان کرد: در حال حاضر در استان فارس این خط، پوشش دهی مشاوره را با ۳۵ نفر مشاور از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب (و حتی روز‌های تعطیل در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا) به مردم ارائه می‌دهد.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس افزود: ما باید تا حدودی اضطراب را تجربه کنیم چرا که به نفع ما است و نباید به سمت بی خیالی حرکت کنیم، چون این بی توجهی تنش محسوب می‌شود.

مصطفی محسنی گفت: برخی افراد سطح اضطراب و تنش آن‌ها خیلی بیشتر از سطح معمولی است و آن‌ها نیاز به مشاوره دارند چرا که باید آرام‌تر شوند و توان مقابله با استرس را پیدا کنند و از آنجا که شماره ۱۴۸۰ خطی تلفنی است و نیازی به مشاوره حضوری ندارد و در دسترس شهروندان قرار دارد این امکان را دارد که به افراد در زمینه‌های مختلف خدمت رسانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار