برای مقابله با بیماری کرونا ۴ خط تولید محلول ضد عفونی و یک واحد تولید ماسک به منظور تامین نیاز‌های شهرستان خوی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، خانم دکتر مقدم رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی گفت: برای راه اندازی این خطوط، کمیته فنی و تخصصی پروانه‌های بهداشتی مدیریت غذا و دارو مجوز تولید ۲ خط در شهرک صنعتی و ۲ خط در خارج از از شهرک صنعتی را صادر کرده است.

او با بیان اینکه این خطوط با همکاری واحد‌های تولیدی شوینده و مواد بهداشتی فعال در خوی و با تغییرکاربری خطوط راه اندازی شده است افزود: این ۴ خط روزانه ۴ هزار لیترمحلول ضد عفونی کننده با پایه الکل ۷۲ درصد تولید و در اختیار داروخانه‌های شهرستان و همچنین مردم قرارمی دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی تصریح کرد: این مقدار تولید در صورت توزیع مناسب می تواند نیاز‌های شهرستان به محلول ضد عفونی کننده دست را برآورده سازد.

حسن پور مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خوی هم از راه اندازی یک کارگاه تولید انواع ماسک در شهرستان خوی هم خبر داد و گفت: این واحد با ۶۰ نیروی کار روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار عدد انواع ماسک تولید و در اختیار حوزه سلامت و مردم قرار می‌دهد.

او تصریح کرد: هنوز نیاز‌های مردم در بخش محلول ضد عفونی و ماسک به طور کامل تامین نشده است ولی امید است با افزایش تولید و تلاش شبانه روزی و تامین به موقع مواد اولیه از جمله الکل و پارچه مخصوص ماسک شاهد رفع مشکل در این بخش باشیم.

 

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.