مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از لغو برپایی تمام نوروزگاه‌ها و آیین‌های عیدانه در خراسان شمالی خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر لغو مراسم، جشنواره‌ها و تجمعات با هدف پیشگیری از شیوع ویروس،گفت: نشاط اجتماعی، معرفی آداب‌ورسوم، فرصت‌های گردشگری، پتانسیل‌های صنایع‌دستی و آثار تاریخی استان را ازجمله اهداف برگزاری نوروزگاه‌ها در سطح استان بود.

یزدان پناه با اشاره به برپایی ۱۲۰ نوروزگاه در شهرستان‌های هشتگانه خراسان شمالی در ایام نوروز امسال،افزود: این ویژه‌برنامه‌ها با استقبال خوبی از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه شد که برپایی آن برای نوروز ۹۹ نیز برنامه‌ریزی شده بود، اما با توجه به اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد، تمام این برنامه‌ها لغو می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: در شرایط کنونی تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم تا بتوانیم به‌زودی شاهد کنترل کامل بیماری کرونا در جامعه باشیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.