سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمالی در جلسه بسیج ملی مبارزه با کرونا، گفت: بسیج ملی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ فرصتی است برای ایجاد پوشش خدمات ویژه افراد بیمار و در معرض خطر، که در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها با آن درگیر است.

 هاشمی افزود: آحاد جامعه و دولت نیازمند بهره گیری از همکاری و به کارگیری مشارکت فعال همه بخش‌ها به ویژه سازمان بسیج و نیرو‌های مسلح است.

او گفت: ارتقای دانش، نگرش و مهارت افراد و خانواده‌ها در زمینه بیماری و عوامل خطر، ارتقای مهارت و دانش افراد شاغل، غربالگری بیماران، اجرای بهینه مراقبت در منزل، تسهیل در اجرای فرایند‌های ارجاع افراد به مراکز و واحد‌های منتخب در موارد مورد نیاز از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در دستور کار قرار می‌گیرد و جزئیات آن توسط کارشناسان بررسی و در اسرع وقت اجرایی می‌شود.

او عنوان کرد: برنامه بیماریابی از طریق استفاده از درگاه سلامت گام کلیدی برای بیماریابی است و افراد مشکوک می‌توانند به منظور غربالگری با مراجعه به سایت salamat.gov.ir از وضعیت خود آگاه شوند.

اسماعیل فرجی جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اثربخشی بالایی دارد و داوطلب بودن در این طرح مهم‌ترین اصل است.

فرجی اظهار داشت: همه ادارات و سازمان‌ها باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود برای مبارزه با کرونا استفاده کنند و مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.