رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: فعالان این صنف، به خاطر رکود بازار و فقدان مشتری و تقاضا سخت‌ترین دوران کسب و کار خود را می‌گذراند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد فرزانه  رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: برخلاف روال معمول هرسال که بازار فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در آستانه عید نوروز رواج بیشتری می‌یافت الان، فعالان این صنف به خاطر رکود بازار و فقدان مشتری و تقاضا سخت‌ترین دوران کسب و کار خود را می‌گذراند.

او تصریح کرد: به خاطر بحران ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر اکثریت قاطع شهروندان، متقاضی خرید اقلام بهداشتی همچون الکل، ژل ضدعفونی، ماسک و دستکش طبی هشتند لذا تقاضایی برای لوازم آرایشی وجود ندارد.

 رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: این نیز در حالی است که کالا‌های بهداشتی مورد تقاضای مردم در سطح بازار نایاب شده و به دست فروشندگان صنف آرایشی بهداشتی نمی‌رسد تا آن‌ها را عرضه کنند.

فرزانه افزود: الکل، ژل ضدعفونی، ماسک و دستکش طبی در زمره کالا‌های اساسی قرار گرفته و بر همین اساس فعالان صنف فروش لوازم آرایشی و بهداشتی مجاز به عرضه و فروش این چهار قلم جنس نیستند.

او ادامه داد: همچنین قیمت عرضه در سطح بازار دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی که عمدتا وارداتی هستند به خاطر نوسان نرخ ارز‌های خارجی به شدت بالارفته است. در چینین وضعیتی همه اقشار توان خرید چنین کالا‌های گرانی را ندارند.

 رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: از آنجا که بیشتر فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی فروشی در طول روز ندارند، در بیشتر ساعات روز مغازه‌ها را بسته و در کسب و کار‌های دیگر مشغول به فعالیت می‌شوند.

فرزانه افزود: از سوی دیگر جنس خوب به ویژه در حوزه لوازم آرایشی در بازار بسیار کم شده است که علت عمده آن سخت‌گیری در واردات و افزایش قیمت دلار است، لذا دیگر تاجران مانند گذشته جنس خوب وارد بازار نمی‌کنند و واردات برای آنان توجیه اقتصادی ندارد.

او تعداد واحد‌های دارای پروانه کسب از این اتحادیه را در سطح کلان شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد هزار واحد اعلام و تصریح کرد: از دی ماه پیش تاکنون درخواست ابطال پروانه کسب از سوی فروشندگان این صنف سیر صعودی پیدا کرده است.

 رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: در چارچوب درخواست ابطال پروانه کسب از سوی فروشندگان صنف لوازم آرایشی و بهداشتی تاکنون ۱۰۰ فقره پروانه کسب در مشهد ابطال شده و ارائه درخواست‌های مشابه نیز همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.