رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در یک سال گذشته نوسازی بافت‌های فرسوده را رها کرده و عملکرد قابل قبولی در این حوزه ندارد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه متاسفانه دولت در احیای بافت‌های فرسوده نتوانسته اقدامات قابل توجهی انجام دهد، گفت: طرح احیای نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت کامل از سوی دولت رها شده و این در حالی است که باید طرح نوسازی بافت‌های فرسوده رشد بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصدی در هر سال داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید احیا و نوسازی ۲۷۰ محله از سوی دولت در طی چند ماه گذشته انجام می‌شد، گفت: اگر طرح بازآفرینی شهری به مرحله اجرایی می‌رسید هم اکنون وضعیت بازار مسکن هم به سمت رونق هدایت می‌شد.

رضایی کوچی تاکید کرد: ما نتوانستیم در حوزه بافت‌های فرسوده خوب عمل کنیم چرا که اگر این طرح به مرحله اجرایی می‌رسید هم اکنون دولت می‌توانست در بخش مسکن نمره قابل قبول‌تری کسب کند.

او با اشاره به اینکه تولید مسکن در بافت‌های فرسوده و ارائه تسهیلات ارزان قیمت و همچنین در اختیار گذاشتن زمین‌های دولتی از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت در حوزه مسکن به شمار می‌رود، افزود: دولت در اجرای این برنامه‌ها عزم و اراده جدی نداشته و نتوانسته است به ویژه در بخش مسکن اقدامات قابل توجه‌تری را انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات در حوزه اجاره از ماه‌های گذشته مطرح شده است، گفت: این برنامه همچنان در حد حرف باقی مانده و ما نتوانسته‌ایم برای گروه‌های مختلف از جمله مستاجران اقدامات قابل قبولی در این زمینه انجام دهیم.

رضایی کوچی به حوزه حمل‌ونقل هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی بسیار بالا است و تعداد صندلی‌ها در این بخش مطابق با نیاز جامعه نیست، ولی دولت باید بیشترین تمرکز خود را بر روی توسعه حمل‌ونقل ریلی و زمینی بگذارد.

او به افزایش تعداد آمار کشته‌های جاده‌ها هم اشاره کرد و گفت: تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای به ۱۷ هزار نفر رسیده که این آمار و روند صعودی برای یک مدت کوتاه بسیار خطرناک است و دولت باید هرچه سریع‌تر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: باید ناوگان زمینی و جاده‌ای را هر چه سریع‌تر نوسازی کنیم، چرا که فرسوده بودن این ناوگان باعث کاهش امنیت مسافران می‌شود. بنابراین با نوسازی و ایمن‌تر کردن این ناوگان شاهد کاهش نزولی روند کشته‌های جاده‌ای خواهیم بود.

رضایی کوچی همچنین به بخش ناوگان حمل‌ونقل هوایی هم اشاره کرد و گفت: سن ناوگان حمل‌ونقل هوایی هم به دلیل تحریم‌های شدید افزایش یافته است، اما می‌توان با اتکا به توان تولید داخل بخش کوچکی از این ناوگان‌ها را نوسازی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار