عضو هئیت مدیره شرکت باز آفرینی شهری گفت: از ابتدای طرح مسکن ملی از محل منابع داخلی بانک ها، حدود ۲۸هزار واحد به بانک مسکن معرفی شده است.

معرفی ۲۸ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن به بانک/اعطای تراکم های تشویفی برای نوسازی بافت های فرسوده محمد آئینی در گفت وگو ب اخبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  اقدامات بازآفرینی انجام شده، در محله بلور سازی توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران،گفت: با مشارکت بین سازندگان و مالکان در این محله و با استفاده از بسته های تشویقی شهرداری و دولت، مجتمع های مسکونی بسیار خوبی؛ حاصل از تجمیع پلاک های ریزدانه فرسوده ساخته شده است.

آئینی با بیان اینکه تعریض معابر ، تامین پارکینگ، ساخت بناهای مقاوم، افزایش سرانه های خدماتی، فرهنگی، ارتقای سرانه فضای سبز از جمله پروژه های نوسازی در محله بلورسازی در حال اجرا و تکمیل شدن است افزود:اجرای چنین پروژه هایی  می تواند به احیاء و سرزندگی این محله ها کمک شایانی کند.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه اقدامات بازآفرینی شهری و بویژه نوسازی مسکن می تواند باعث جریان سازی زندگی در محله های هدف شود، گفت: در حال حاضر اقدامات بازآفرینی محله بلورسازی به عنوان پایلوت درس آموخته های زیادی را برای نوسازی در سایر محلات هدف در بر دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه با نوسازی محله بلورسازی، کیفیت زندگی در این محله افزایش یافته است، اظهار کرد: طبق آمارهای بدست آمده پس از نوسازی مسکن در محله بلور سازی، بیش از ۶۰ درصد از ساکنان به جهت تعلق خاطری که داشته اند، در محله خود باقی مانده اند.

او یاد آور شد: بر اساس رصدی که صورت گرفته است تنها  ۲۰ درصد ساکنان محله بلور سازی که دارای شرایط اقتصادی مناسب تری شده اند به مکان های خوب شهر نقل مکان کرده اند.

آئینی طرح بازآفرینی در محله بلورسازی را یک طرح برد – برد برای سازندگان و ساکنان دانست و در ادامه گفت: بسته های تشویقی شهرسازی و مالی نظیر اعطای تراکم تشویقی، تسهیلات نوسازی ارزان قیمت، تخفیفات در عوارض، صدور پروانه رایگان، اعطای تسهیلات ویژه برای اجرای نما و غیره توسط شهرداری و دولت در این محله، بستر فضای برنده – برنده را فراهم آورده است.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در راستای طرح اقدام ملی تولید مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری ساخته خواهد شد، گفت: از ابتدای طرح از محل منابع داخلی بانک ها و منابع تبصره بنده ( الف ) تبصره ( ۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۷، تاکنون قریب به ۲۸هزار واحد به بانک مسکن معرفی  شده است.

او تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد ۲۸ هزار واحد که قریب به ۱۴هزار و ۵۰۰ واحد موفق به انعقاد قرارداد و دریافت قسط اول شده اند که متوسط تعداد واحد هر پروژه ۶ واحد مسکونی بوده است.

آئینی یاد آور شد:از ابتدای طرح اقدام تولید ملی تولید مسکن، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ واحد از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم با نرخ ۶ درصد برای خرید واحد مسکونی در بافت های فرسوده استفاده شده است.

آئینی با اشاره به اینکه  به رغم مشارکت خوب ساکنان و اقدامات نوسازی انجام شده در محله بلورسازی اما هنوز تیرهای چراغ برق در این محله جابجا نشده است گفت: به رغم گشایش قابل توجه در معابر این محله مشکل نفوذ ناپذیری همچنان محله برجاست که امیدواریم با عنایت شرکت توزیع برق منطقه ای شهر تهران و با همکاری شهرداری تهران به زودی این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سعید بیات
۲۰:۵۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من حدود 20سال هست که مستاجرم ..با دوتا بچه با این وضعیت گرانی ...چه خاکی برسرم کنم تورا خدا به دادمون برسید مسکن ملی ثبت نام کردم هیچ خبری نیت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۶ دی ۱۳۹۸
مثلا اگه 50 تومن برا بافت فرسوده وام میدن 300 ملیون باید پس یدی.تا چند نسل باید زیرقرض بری.
آخرین اخبار