برخی از منابع آگاه در خاندان سلطنتی سعودی از بازداشت گسترده و حدود ۲۰ نفره شاهزادگان در عربستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «میدل ایست آی»، پاکسازی شاهزاده‌های سلطنتی پس از دستگیری «احمد بن عبدالعزیز» تنها برادر بازمانده ملک سلمان به اتهام طرح کودتا علیه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، همچنان ادامه دارد.

منابع آگاه از بازداشت بیش از ۲۰ شاهزاده سعودی به اتهام آنچه بخشی از کودتا برای سرنگونی ولیعهد عربستان عنوان می‌شود، خبر داده اند.

تاکنون نام چهار نفر از بازداشت‌شدگان مشخص شده است: شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز»، شاهزاده «نایف بن احمد بن عبدالعزیز» پسر احمد بن عبدالعزیز و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت نیرو‌های زمینی، شاهزاده «محمد بن نایف» ولیعهد پیشین عربستان و «نواف بن نایف» عمو زاده محمد بن سلمان.

بنا به تایید منابع آگاه، تاکنون «نایف بن احمد بن عبدالعزیز» عالی‌رتبه‌ترین عضو نیرو‌های مسلح عربستان سعودی است که بازداشت شده است.

محمد بن سلمان لحظاتی پس از بازداشت به این شاهزاده‌ها دستور داده است در حساب توئیتری وفاداری خود را به او نشان دهند که تاکنون سه نفر از آن‌ها از این دستور پیروی کرده‌اند.

بنا به گفته منابع محلی که رویترز نقل کرده است، محمد بن سلمان، این افراد را به برقراری تماس با قدرت‌های خارجی از جمله آمریکایی‌ها و دیگران برای به راه انداختن کودتا متهم کرده است.

این منابع به رویترز گفتند ملک سلمان خود حکم دستگیری این شاهزادگان را امضا کرده است. آن‌ها ادعا کردند وضعیت ذهنی او خوب است. این در حالی است که ملک سلمان سال‌هاست از زوال عقل رنج می‌برد و در چند روز اخیر اخباری درباره وخامت حال او منتشر می‌شود.

میدل ایست در ادامه نوشت: جمعه هفته گذشته، نگرانی‌هایی درباره سرنوشت شاهزاده «متعب بن عبدالله» که زمانی مدعی اصلی تاج و تخت سعودی پنداشته می‌شد نیز وجود داشت. متعب بن عبدالله در سال ۲۰۱۷، پس از پرداخت بیش از یک میلیارد دلار به مقامات سعودی از بازداشت در هتل مجلل «ریتس کارلتون» آزاد شد. متعب ۶۵ ساله پسر ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان و پیش از بازداشت سرپرست گارد ویژه عربستان بود.

از روز جمعه که خبر‌های بازداشت شاهزادگان سعودی منتشر می‌شود گمانه زنی‌ها برای آماده ساختن زمینه برای جانشینی محمد بن سلمان افزایش یافته است.

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی مطرح است که در یکی از این موارد، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه نوشت، احمد بن عبدالعزیز در محافل خصوصی از نارضایتی خود درباره بستن حرمین شریفین سخن گفته است. عربستان از هفته گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا برگزاری حج عمره را ممنوع کرده است.

نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی در این خصوص نوشت این حجم از بازداشت‌ها به دستور ولیعهد ۳۴ ساله نشان از آن است که او مصمم بر به دست گرفتن قدرت پس از مرگ پدرش است. او که پیش از این نیز جای خود را در عرصه قدرت سعودی محکم کرده، با بازداشت‌های اخیر بنا به گفته چند نفر از نزدیکان به خوبی نشان داده که قصد دارد مخالفان خود را در خانواده محدود و محاصره کند و جو ترس و خفقان ایجاد نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
ملک سلمان فرعون عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
کی سقط میشن عالمی از شرشون راحت بشن؟
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۰:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
اللهم اشغل الظالمین باالضالمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
ما اقازاده داریم انها هم شاهزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
مردم به یک شادی نیاز دارند همه سربازهایی که اعزامشان بعد از عید است را معاف کنید تا جوانان و خانواده های زیادی شاد شوند و به زندگی امیدوار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
ایشالا ظهور آقامون برسه
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
کار دنیا رو ببین خیلی از جوونا نمیتونن زن بگیرن بعد بعضیا اینقد زن دارن که خودشونم نمیدونن چندتا زن دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
این کشور همش شاهزاده داره ملتهم داره!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
خوب به ما چه خودمونو دریابیم
آخرین اخبار