در ادامه بازداشت شاهزادگان سعودی که از دو روز پیش آغاز شده، برخی منابع آگاه از بازداشت یک شاهزاده دیگر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دو منبع آگاه و نزدیک به خاندان سلطنتی از بازداشت یک شاهزاده دیگر سعودی به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد ملک سلمان، خبر دادند. بنا به گفته این منابع، شاهزاده «نایف بن احمد» رئیس سابق اطلاعات ارتش عربستان نیز به دستور محمد بن سلمان بازداشت شد.

روز جمعه سه شاهزاده دیگر سعودی به دستور بن سلمان و به اتهام خیانت و توطئه برای کودتا بازداشت شدند. مسن‌ترین آن‌ها شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» تنها برادر در قید حیات شاه سعودی است، «محمد بن نایف» ولیعهد پیشین عربستان و «نواف بن نایف» برادر کوچک‌تر او هم جزو بازداشتی‌ها هستند.

بنا به نوشته نیویورک تایمز، این حجم از بازداشت‌ها به دستور ولیعهد ۳۴ ساله نشان از آن است که او مصمم بر به دست گرفتن قدرت پس از مرگ پدرش است. او که پیش از این نیز جای خود را در عرصه قدرت سعودی محکم کرده، با بازداشت‌های اخیر بنا به گفته چند نفر از نزدیکان به خوبی نشان داده که قصد دارد مخالفان خود را در خانواده محدود و محاصره کند و جو ترس و خفقان ایجاد نماید.

افراد نزدیک به خاندان سلطنتی این بازداشت‌ها را به احتمال مرگ ملک سلمان که گفته می‌شود اوضاع وخیمی دارد و به پادشاهی رسیدن محمد بن سلمان مرتبط می‌دانند. با این حال گفته می‌شود بسیاری در خاندان سعودی همه جانبه با پادشاهی بن سلمان مخالف هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار