طرح هر خانه یک مسجد از جمله طرح هایست که این روز‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا، به منظور انجام اعمال اعتکاف در منزل پیشنهاد می‌شود.

حجت الاسلام مصطفی اژدری، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و تعطیلی اجتماعات و مراسم ها، از جمله مراسم معنوی اعتکاف، به علت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و با توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی، به منظور جبران مراسم اعتکاف امسال و استفاده هر چه بیشتر از این ایام نکاتی را خدمت مومنین متذکر خواهم شد.

اژدری افزود: با طرح هر خانه یک مسجد سعی کنیم برای انجام اعمال اعتکاف در منزل خود برنامه ریزی کنیم.

او تصریح کرد: رعایت نکات زیر ضروریست:

۱ ـ نیت داشته باشیم که در دهه آخر ماه رمضان اعتکاف را برگزار کنیم که سنت پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم هم برگزاری اعتکاف در دهه اخر ماه رمضان بوده است.

۲ـ طرح هر خانه یک مسجد را سعی کنیم برای انجام اعمال اعتکاف در منزل خود برنامه ریزی کنیم. (چون روح اعتکاف خلوت و ارتباط با خداست سعی شود در گوشه خلوتی از خانه خود اعمال این روز‌ها را انجام دهیم.)

۳ـ افرادی که توان‌جسمی دارند و روزه باعث ضعف بنیه جسمانی آن‌ها نمی شود، این سه روز را روزه بگیرند به شرط اینکه روزه باعث ضعف بنیه و پایین آمدن ایمنی بدن در برابر این ویروس نشود.

۴ـ اعمال هر روز را از مفاتیح الجنان مطالعه کنند و زیارت عاشورا و ختم صلوات و قرائت قرآن و... را در برنامه‌های هر روز خود قرار دهند.

۵ ـ اعمال و دعای ام داوود که از ظهر روز ۱۵ رجب شروع می شود را به منظور دفع بلا‌ها و بیماری‌ها انجام دهیم.

۶ ـ توسل به اهلبیت علیه السلام که در کنار رعایت نکات بهداشتی می تواند خطرات و بیماری‌ها را از جامعه اسلامی دور کند و استغاثه به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در این ایام فراموش نکنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.