قزلباش گفت:همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و کنترل کرونا مسئولیتی همگانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و رئیس کلان منطقه ۶ آزمایشگاهی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در زمینه مقابله با کرونا وضعیت چگونه است؟ اظهار کرد: حدودا ۲ هفته بعد از اینکه  این بیماری در کشور شناسایی شد اولین فرد آزمایشگاهی مثبت را زنجان داشت و با همدلی و همکاری و هم افزایی که مردم و مسئولین داشتند سعی شده  مدیریت و کنترل این بیماری به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  افزود: روند شناسایی و بستری بیماران مشکوک با شیب نسبتا ملایمی ادامه دارد، ولی انتظار داریم در روز‌های آینده این شیب تندتر شود.

قزلباش در پاسخ به این سوال که امکانات استان برای مقابله با کرونا چگونه است، گفت: شبکه‌های بهداشتی و درمانی ما با سازماندهی مناسب آماده مقابله هستند،  در خط اول ما ۶۰۰ تخت را برای رویارویی با این بیماری آماده کردیم و قابلیت افزایش این تخت‌ها را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از گسترش این بیماری چه اقداماتی انجام شده است؟ اظهار کرد: اصل اول در این موضوع آموزش و اطلاع رسانی است؛ به همین دلیل از فرصتی که داشتیم در سطح وسیع با همکاری خود مسئولین و مردم آموزش اطلاع رسانی بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی بیان کرد:  در تمام شهرستان‌های استان و تمام بیمارستان‌ها برای پذیرش بیمارانی که مشکوک به ابتلا بیماری کرونا هستند تدارکی فراهم شده است که مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  در پاسخ به این سوال که یکی از توصیه‌های اصلی برای مقابله با کرونا ماندن در خانه است در این زمینه چه توصیه‌ای دارید؟ گفت: تمام تلاش‌ها قطع زنجیره انتقال این بیماری است و اصل مهم بهداشت فردی است.

وی ادامه داد: تغییر در عادت هایمان در روابط اجتماعی و دوری از هرگونه تجمع و در خانه ماندن و به سفر نرفتن و نظارت همگانی که همه ما باید مواظب یکدیگر باشیم و کمک کنیم که در این راه بهتر قدم برداریم.

قزلباش افزود: همه ما در یک کشتی نشسته ایم و کنترل این بیماری مسئولیتی همگانی است و همه ما در آن نقش ایفا می‌کنیم و کنترل و مدیریت این بیماری فراتر از توان یک نظارت یا یک دانشگاه است.

وی تاکید کرد: همه ما باید برای نجات این کشتی و رساندن آن به راه حل آرامش تلاش کنیم و من مطمئنم که مردم عزیزمان با آگاهی و همتی که دارند حتما این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، بیمارستان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار