معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:گروه‌های آسیب پذیر، چون بیماران قلبی خود قرنطینه‌ای را جدی بگیرند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مهدی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به گذشت حدود دو هفته از شیوه بیماری کرونا در کشور اظهارکرد: جامعه فهیم و گاه خراسان‌جنوبی در این مدت همکاری بسیار خوبی با تیم‌های مراقبتی داشته و به طور نسبی دستور العمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه همچنان نیازمند عمل به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی از سوی عموم مردم هستیم، بیان کرد: گروه‌های آسیب‌پذیر، چون سالمندان، بیماران دیابتی، قلبی و آسمی خود مراقبتی و خود قرنطینه‌ای را انجام دهند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه سطح آگاهی در زمینه راهکار‌های پیشگیری در جامعه تحت پوشش دانشگاه در حد مطلوب است، ادامه‌داد: تغذیه صحیح و مناسب و خواب کافی در ارتقا سیستم ایمنی و مقابله با بیماری‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

او گفت: شکست کرونا با همکاری مردم رعایت مسائل بهداشتی و خود مراقبتی میسر خواهد شد و مطمئن هستیم این اتفاق باهمیاری عموم جامعه صورت خواهد گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارکرد: یکی از مکان‌هایی که احتمال آلوده‌شدن به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد در هنگام سوخت‌گیری است که در این زمینه باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

مهدی‌زاده بیان‌کرد: در این راستا به منظور پیشگیری هرچه بیشتر از انتشار ویروس کرونا، هم استانی‌های عزیز در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ها، حتی الامکان از خودرو خارج نشوند و اجازه دهند عملیات سوخت‌گیری و پرداخت توسط اپراتور جایگاه انجام شود.

او ادامه‌داد: اگر هم به دلایلی خودتان این سوخت‌گیری را انجام می‌دهید، حتماً از دستکش استفاده کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از دیگر موارد مورد تأکید برای پیشگیری از بیماری کرونا پرهیز از رهاکردن دستمال کاغذی‌های مصرف شده و ماسک‌ها در محیط است و باید به طور بهداشتی (سطل زباله درب‌دار) دفع گردد.

مهدی‌زاده اظهار کرد: بی‌توجهی به این توصیه‌ها آسیب‌زا است و اگر می‌خواهیم هر چه زودتر این بیماری از جامعه ما رخت بربندد باید این مؤلفه‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار