رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:برای مقابله با بیماری کرونا لازم است تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جلسه هیات رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور رییس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، معاونین غذا و دارو، آموزشی، توسعه، تحقیقات و فناوری، درمان، بهداشتی و رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه، رییس دانشکده پزشکی، مدیر حراست، مدیر بازرسی، رییس دفتر ریاست دانشگاه و مدیر روابط عمومی برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تبریک پیشاپیش ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر و خیرمقدم به حاضران و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات دلسوزانه و مسئولانه مسئولان و کارکنان دانشگاه در عرصه مقابله با بیماری کرونا در تمام نقاط استان گفت: کرونا یک بیماری فراگیر است که بسیاری از کشور‌های جهان در حال حاضر با آن درگیر هستند.

کریمیان افزود: در تمام کشور‌های درگیر با کرونا، کمبود نارسایی‌هایی در توزیع و عرضه ماسک تنفسی، محلول ضدعفونی کننده و دستکش و سایر اقلام بهداشتی وجود دارد که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: در پی تاکید استاندار محترم مبنی بر اینکه تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در مقابله با بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند، خوشبختانه هم اکنون همکاری و همدلی بسیار شایسته‌ای در این راستا بین دانشگاه و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های استانی حاکم است.

کریمیان بیان کرد: با وجود کارخانه ساخت الکل صنعتی واقع در شهرستان بدره، خوشبختانه کمبود این محلول ضدعفونی کننده در سطح استان در حال کمرنگ شدن است.

او عنوان کرد: برای آگاهی بخشی به مردم و انتقال مفاهیم و اطلاعات مربوط به نحوه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، باید از ظرفیت ارزشمند رسانه‌ها، فضای مجازی و همچنین بیلبورد‌های تبلیغاتی در سطح شهر‌ها به خوبی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: هر فرد و گروه و یا سازمان و ارگانی که دانشگاه را در مقابله با بیماری کرونا یاری نمایند، از آن استقبال می‌کنیم.

او یادآورشد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان تنها نیست و مردم فهیم و مسئولان و کارکنان دستگاه‌ها و ارگان‌های استانی بالاترین میزان همکاری را با دانشگاه دارند.

کریمیان اعلام کرد: طی رایزنی‌های به عمل آمده؛ تولید ماسک تنفسی در یک کارخانه در استان، ما را به سوی رفع کمبود ماسک سوق می‌دهد و این اقدام قطعاً در حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.