رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۳ نفر در استان همدان تست کرونایشان مثبت بود.

۲۳ نفر در استان همدان مبتلا به کرونادکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه تاکنون ابتلای ۲۳ نفر در استان به کرونا مثبت بوده که  سه نفرشان فوت شده اند، گفت: از این شمار ۵ نفر مربوط به همدان، ۴ نفر اسدآباد، ۲ نفر در تویسرکان، ۳ نفر در رزن، در شهرستان‌های  ملایر، کبودراهنگ و نهاوند هم هر کدام، ۳ نفر مبتلا شده اند.

او با تأکید مجدد در خصوص راه‌های انتقال این ویروس افزود:  این ویروس از طریق قطرات ریز دهان هنگام عطسه و سرفه بیماران منتقل میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کرونا ویروس در روی سطوح می تواند تا مدتی زنده بماند، یادآور شد: رعایت بهداشت فردی و نکات آموزشی مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری است.

حیدری مقدم از افزایش تخت های بیمارستانی استان به بیماران کرونایی و یا مشکوک به کرونا هم خبر داد و گفت: تاکنون بسیاری از این بیماران بعد از بهبود از بیمارستان مرخص شده اند.

او تأکید کرد: شست و شوی مرتب دست ها، حفظ فاصله بیشتر از یک متر با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند و استفاده از ماسک در اماکن عمومی از راه‌های موثر در پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.