رسانه‌های صهیونیستی از احتمال حمایت آویگدور لیبرمن از نخست‌وزیری بنی‌گانتز به دنبال ناکامی حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در کسب اکثریت لازم کرسی‌های کنست، خبر دادند.

لیبرمن

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، پس از برگزاری انتخابات سوم در اراضی اشغالی اوضاع سیاسی در این رژیم مبهم‌تر از گذشته شده، چراکه حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو باز هم نتوانست بیش از ۶۰ کرسی کنیست را تصاحب کند و همچنان نوع آرایش احزاب در هاله از ابهام قرار دارد.

در این بین گزارش‌هایی مطرح شده که حاکی از حمایت اویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» از حزب آبی و سفید است. 

در صورت حمایت لیبرمن از بنی‌گانتز و همچنین ائتلاف ۱۵ کرسی حزب اعراب کنیست با حزب بنی‌گانتز، آبی و سفیدها می‌توانند با حمایت ۶۲ کرسی در کنیست به مقام نخست‌وزیری در این کشور دست یابد.

طی روزهای آتی روسای احزاب مختلف فرد پیشنهادی خود را به رئیس رژیم صهیونیستی معرفی خواهند کرد و وی نهایتا بر اساس ائتلاف احزاب نخست‌وزیر را اعلام خواهد کرد.

نتانیاهو اگر هم به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بار دیگر انتخاب شود، با سد بزرگ محاکمه مواجه است. مخالفات نتانیاهو به دنبال تصویب قانونی هستند که مانع از نخست‌وزیری مجدد نتانیاهو شود. وی به جرم رشوه و فسادهای دیگر اقتصادی طی هفته‌های آینده در دادگاه باید حاضر و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار