همتی با انتشار تصویرنوشته‌ای در حساب کاربری اینستاگرامش، دیدگاه خود را در خصوص تصمیمات اخیر در حوزه بازار سرمایه به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، امروز (جمعه) در مورد تصمیم هیات مدیره بورس در خصوص محدود کردن دامنه نوسانات، با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: دغدغه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار را درک می‌کنم و تلاش‌های او برای مدیریت بازار قابل تقدیر است.

همتی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت:

«در مورد تصمیم هیئت مدیره محترم بورس برای محدودسازی دامنه نوسان و تدبیر وزیر محترم اقتصاد چند نکته را تأکید می‌کنم:

۱) از دغدغه ریاست محترم سازمان بورس و نیز تلاش‌های ایشان برای مدیریت بازار در شرایط حساس کنونی اقتصاد به عنوان یک عضو شورای عالی بورس قدردانی می‌کنم.
۲) نظرات کارشناسان بازار سرمایه و سایر بازارهای مالی در دو روز گذشته علیرغم تنوع، سازنده و قابل تقدیر بود.
۳) ارجح این است که اینگونه تصمیمات مهم در شورای عالی بورس نیز طرح و با بررسی همه ابعاد آن و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور اتخاذ شود.
۴) یکی از راهکارهای مدیریت روند بازار سرمایه استفاده دولت از فرصت عرضه اولیه سهام شناور شرکت‌های مهم است. اقبال به بازار سرمایه را نیک پنداریم و با افزایش عرضه سهام عمق بیشتری به آن بدهیم.
۵) نکات مطرح شده به نقل از من در خصوص نگرانی از هجوم نقدینگی به بازار ارز و ... را تأیید نمی‌کنم. و باز هم تأکید می‌کنم بازار ارز با حضور و مدیریت بانک مرکزی همچنان ریسک بالا برای سرمایه‌گذاری دارد.»


بیشتر بخوانید: دامنه نوسان در بورس و فرابورس به روال قبل بازگشت


نظر همتی درباره تصمیمات اخیر در حوزه بازار سرمایه

گفتنی است، ساعاتی قبل وزیر اقتصاد مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص کاهش دامنه نوسان به دو درصد را به دلیل لزوم مدیریت و تعادل بازارهای مالی لغو کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۸:۳۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام من یک ماهه از بانک ملی کرج ۳۵ میلیون وام گرفتم و۳۵۰۰ وامو مسدود کردن خواهش من این است جلوی ۳۵۰۰ رو باز کنید خیلی به این پول احتیاج دارم ممنون ومتشکرم
آخرین اخبار