فرماندار سرخس گفت:نتیجه آزمایش ۱۵ شهروند سرخسی، منفی گزارش شده است.

محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در خصوص اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مبتلا شدن چند شهروند سرخس به ویروس کرونا، گفت: در هفته گذشته شایعه‌ای قوت گرفت که کاروان زیارتی به کربلا اعزام شده اند، اما چون موفق به ورود به خاک عراق نشده اند سپس به شهر قم اعزام شده اند، اما طبق پیگیری‌های فرمانداری مشخص گردید حضور این کاروان مربوط به قبل از شروع ویروس کرونا در قم بوده است.
 
او تصریح کرد: اطلاع رسانی تمامی اخبار با محوریت مبتلاشدن شهروندان به ویروس کرونا با دانشگاه علوم پزشکی است و چون در شهرستان‌ها آزمایشگاه تشخیص وجود ندارد آزمایش‌ها جهت مشخص شدن نتیجه مثبت یا منفی به مشهد ارسال می‌شود.

فرماندار سرخس گفت: تاکنون در شهرستان سرخس افرادی که با سن و سال بالا و مشکلات تنفسی پذیرش شده باشند را نداشته ایم، فقط آمار‌ها حکایت از حضور مراجعه کنندگان به مراکز درمانی دارد که ۱۵ شهروند سرخسی بستری و پس از مشخص شدن نتیجه منفی آزمایشات، از بیمارستان مرخص شده اند.

رجبی مقدم ادامه داد: بنابراین کمیته پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در سرخس تشکیل شده و هر دو روز یکبار جلساتی برگزار و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ می‌گردد که در چند روز گذشته معابر شهری سرخس توسط ارگان‌های ذیربط و در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، ضدعفونی گردید.

او در خصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی نیز گفت: ماسک برای همه شهروندان ضروری نیست و فقط در جهت پیشگیری برای کادر پزشکی در بیمارستان و مراکز درمانی و بیمارانی که مبتلا باشند ضرورت دارد، اما بخاطر جو روانی که بین شهروندان اتفاق افتاده اگر هم کالایی به شهر وارد شود توسط شهروندان خریداری می‌شود.

فرماندار سرخس با اشاره به تعطیلی سراسری مراکز آموزشی و درخواست از شهروندان جهت تردد کمتر در جامعه و توقف برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم، گفت: علیرغم اینکه تذکراتی داریم، اما هنوز شاهد برگزاری مراسم عروسی در سرخس هستیم.

رجبی مقدم افزود: من به صورت حضوری با صاحبان مجالس صحبت کرده ام و قول می‌دهند، اما همکاری و همراهی نمی‌کنند که مراسمات را به تعویق بیاندازند و کافی است در بین مهمانان افراد مسن و در معرض خطر باشند وقتی همکاری صورت نگیرد موضوع شیوع ویروس را نمی‌توان کنترل کرد.

انتهای پیام//م. ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.