وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که ۲ نظامی ارتش این کشور در درگیری‌های ادلب کشته و ۳ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ۲ نظامی ارتش این کشور در ادلب کشته شده و ۳ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده که این نظامیان بر اثر حملات ارتش سوریه کشته و مجروح شده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه امروز پنجشنبه با «ولادیمیر پوتین»، همتای روسی خود دیدار؛ و با وی درباره تحولات سوریه رایزنی کرد.

در پی این دیدار پوتین و اردوغان با حضور در یک نشست خبری مشترک، از توافق درباره ایجاد آتش‌بس در ادلب خبر دادند.

اردوغان در اظهارات خود گفت که این آتش‌بس از بامداد روز جمعه در ادلب اجرا خواهد شد.

از حدود دو ماه پیش ارتش سوریه با حمایت روسیه عملیات ضدتروریستی خود را در استان ادلب آغاز کرده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، نیرو‌های خود را در ادلب مستقر کرده است و در این استان دست به تحرکاتی نظامی می‌زند.

در پی بروز درگیری‌ها میان نظامیان ترکیه‌ای حاضر در خاک سوریه و نیرو‌های سوری، ترکیه با هدف تحت فشار قرار دادن اروپا برای توقف عملیات سوریه، مرز‌های خود را به روی پناهجویان سوری باز کرده است. این در حالی است که کشور‌های شرقی اروپا مرز‌های خود را تقویت کرده‌اند و از ورود مهاجران جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
خدارو شکر
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس علوم اقتصادی
۰۰:۳۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
با سلام. برادران و خواهران عزیزم که غیرت و شجاعتتان در تشعیع پیکر پاک سردار عزیزمان حاج قاسم بر همگان هویدا گردید. ازهمه شما خواهش میکنم به احترام خون کودکان مظلوم سوری و عراقی که در گور های سرد آرمیده اند فقط یک سال کالای ترکیه ای نخرید. تا اردغان به دست مردم خودش به زباله دانی تاریخ سپرده شود. انشاالله در این جهاد بزرگ نزد خداوند سربلند شوید ضمنا به اطلاع برادرنمان در کشورهای دیگر مثل عراق و لبنان و ........... نیز برسانید . باتشکر
آخرین اخبار