مسئول سازمان بسیج سازندگی استان از انجام برنامه و تدابیر بسیج سازندگی در مقابله با ویورس کرونا خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان صبح امروز در بازدید از کارگاه تولید ماسک در قاین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم همکاری با دستگاه‌های متولی امر در بحث پیشگیری و مشاوره و آگاه‌سازی مردم با ظرفیت گروه‌های جهادی از ابتدای هفته قرارگاه جهادی مقابله با کرونا ذیل مجمع جهادی استان شکل گرفت.

او افزود: با فعالسازی شورا جهادی شهرستان‌ها جهادگران گروه‌های جهادی بومی و گروه‌های محله محور پایگاه بسیج نسبت به طرح توجیه و از ابتدای هفته فعالیت خود را آغاز کردند.

هنری ادامه داد: در ابتدا در زمینه ضدعفونی کردن مساجد و حسینیه‌ها با کمک گروه‌های محله محور فعالیت نموده و در ادامه ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی مانند برخی بانک‌ها و ادارات و مراکز تجمع مردمی با کمک سایر دستگاه‌ها در برنامه قرار گرفت.

 او اظهار کرد:  همچنین تعدادی از جهادگران نیز در زمینه آگاه‌سازی و مشاوره به مردم و توزیع بروشور آموزشی با کمک دستگاه‌های متولی بهداشت فعالیت نمودند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گف:  از ابتدای هفته تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر از جهادگران در اجرای این برنامه‌ها همکاری داشته و در مجموع ۶۳۰ مسجد، حسینیه و فضای آموزشی و بیش از ۱۶۰ مورد از اماکن عمومی و معابر ضدعفونی شده است.

او با اشاره به اینکه این برنامه تا زمان ریشه کن شدن این ویروس ادامه دارد. تصریح کرد: همچنین بیش از ۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی بین مردم مناطق محروم توزیع شد.

هنری اظهار کرد: در زمینه کارگاه تولید ماسک نیز با توجه به ظرفیت کارگاه‌های خیاطی اقتصاد مقاومتی موجود بسیج سازندگی در استان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت شهرستان برنامه ریزی جهت تغییر تولید کارگاه‌ها از لباس بسیجیان به ماسک انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد: در اولین گام در شهرستان قاین با پیگیری فرماندهی محترم سپاه شهرستان و هماهنگی با شبکه بهداشت شهرستان ۳ کارگاه تولید ماسک در شهر قاین، خضری و اسفدن شروع به فعالیت نمود که در مجموع روزانه قابلیت دوخت حداقل ۳۰۰۰ ماسک در این کارگاه‌ها وجود دارد.

او گفت: با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان پس از تولید، ماسک‌ها جهت استریل شدن در اختیار شبکه بهداشت گذاشته شده و پس از بسته بندی بخشی بصورت رایگان در بین مردم مناطق محروم توزیع شده و بخشی با هزینه تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

هنری با بیان اینکه با کمک خیرین و بسیج سازندگی استان هزینه مورد نیاز تامین خواهد شد افزود: با پیگیری صورت گرفته پس از تامین پارچه مورد تایید بهداشت تا ابتدای هفته کارگاه‌های تولید ماسک در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها نیز راه اندازی می شود.

 انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.