مارک زاکربرگ در پستی از اقدامات فیسبوک علیه کرونا خبر داد

اخیرا جزئیاتی از همکاری شرکت فیسبوک با سازمان امنیت سلامت جهانی منتشر شده که تلاش آن‌ها برای مقابله با کرونا را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در طی انتشار یک پست در فیسبوک، مارک زاکربرگ مدیر این مجموعه جزئیاتی را درباره اقدامات شرکت منتشر کرد. این بیانیه مشخص کرد که فیسبوک قصد دارد تا کاربرانش اطلاعات صحیحی را درباره ویروس کرونا دریافت کنند.

اگر یک کاربر در فیسبوک عبارت Coronavirus را جست‌و‌جو کند، این برنامه یک نوار هدایت کننده به سایت امنیت سلامت جهانی را به کاربر نشان می‌دهد. این شرکت همچنین به سازمان امنیت سلامت جهانی امکان ارائه تبلیغات رایگان داده تا این سازمان بتواند حداکثر تلاش خود را برای آگاه‌سازی کاربران در سراسر جهان انجام دهد.

تلاش فیسبوک برای توقف شیوع کرونا

شرکت فیسبوک تلاش دارد تا با اقدامات و برنامه‌های خود جلوی گسترش شایعات حول محور ویروس کرونا را بگیرد و از انتشار آن‌ها در سرویسش خودداری کند. گفتنی است که این شرکت برای مدت بسیار طولانی از سوی منتقدین و کاربران به دلیل وجود منابع غیررسمی و انتشار شایعات توسط آن‌ها مورد انتقاد قرار می‌گرفت. اما به نظر می‌آید شرکت فیسبوک اهمیت بیشتری به ویروس کرونا می‌دهد و این بار قصد دارد تا کاملا جلوی انتشار هر شایعه‌ای را بگیرد، چرا که این یک مشکل جهانی است و جان بسیاری افراد ممکن است با دریافت اطلاعات قلط به خطر بیفتد.

مارک زاکربرگ در پستی از اقدامات فیسبوک علیه کرونا خبر داد

برای آن که کاربران به اطلاعات صحیح دسترسی داشته باشند این شرکت هرگونه محتوایی که از سوی سازمان امنیت سلامت جهانی رد می‌شود را شناسایی و حذف می‌کند. این شرکت همچنین در ادامه هر گونه تبلیغی که مدعی بر انتشار و فروش داروی قطعی ویروس کرونا باشد را مسدود می‌کند و در صورت نیاز منتشر کننده‌های آن‌ها را مجازات می‌کند. زاکربرگ همچنین اعلام کرد که محققان قادرند در هر زمان به داده‌های شرکت فیسبوک دسترسی پیدا کنند تا میزان شیوع و نحوه آن را در سراسر دنیا تحت نظر و مطالعه قرار دهند. گفتنی است که تا به حال محققان زیادی به این کار مشغول شده‌اند و توانسته‌اند با سرعت بسیار بالاتری میزان شیوع و افراد مبتلا را شناسایی کنند. این سرویس به محققان امکان دسترسی به افرادی که با ویروس کرونا را داشته‌اند را سریع‌تر ساخته است.


بیشتر بخوانید: پیش بینی ناسا از برخورد یک شهاب سنگ به زمین 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
بنده هم اقداماتی علیه کرونا انجام می‌دهم که فقط یکی از این اقدامات نفرین کردن است.