خبرگزاری آسوشیتدپرس از افزایش شمار قربانیان ابتلا به ویروس جدید کرونا در آمریکا به ۱۱ نفر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، شمار قربانیان ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» در آمریکا به ۱۱ نفر رسید که طبق این آمار، نخستین قربانی در خارج از ایالت واشنگتن نیز ثبت شد.

مقامات شهرستان «پلاسر» در ایالت کالیفرنیا روز چهارشنبه اعلام کردند یک فرد سالمند که جواب آزمایشش پس از بازگشت از سفری با کشتی کروز از سان فرانسیسکو به مکزیک مثبت اعلام شده بود، فوت کرده است. مقامات مربوطه آمریکا گفته اند فرد فوت کرده از مشکلات سلامتی رنج می‌برده است.

«گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا چهارشنبه شب  در سراسر این ایالت به سبب شیوع ویروس کرونا حالت فوق العاده اعلام کرد. همچنین ایالت‌های واشنگتن و فلوریدا و هاوایی نیز حالت فوق العاده اعلام کرده اند.

در حالی شمار قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا به ۱۱ نفر رسیده که تمامی ۱۰ قربانی دیگر از ایالت واشنگتن بوده اند. همچنین بیش‌تر افرادی که در واشنگتن جان خود را از دست داده اند، از ساکنان (Life Care Center) (مرکز مراقبت از زندگی) که یک خانه سالمندان در شهر «کرکلند» در ایالت واشنگتن است، بوده اند.

دست کم ۳۹ مورد ابتلا در شهر بندری سیاتل (واقع در شهرستان کینگ در ایالت واشنگتن) گزارش شده؛ جایی که پژوهشگران می‌گویند ممکن است این ویروس برای هفته‌ها بدون آنکه کشف شود، در شهر شیوع پیدا کرده باشد.

«سیما ورما» مدیر مرکز خدمات پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی گفته است بازرسانی را به همراه کارشناسانی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) به خانه سالمندان (Life Care) اعزام می‌کند تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده و اینکه آیا این خانه سالمندان از خط مشی‌های اعلام شده برای پیشگیری از این بیماری استفاده کرده است یا خیر.

این اقدامات در حالی انجام می‌شود که مقامات دولتی آمریکا تحت فشار هستند تا گام‌های محکمتری از جمله بستن مدارس و لغو مراسم‌های عمومی را برای مقابله با ویروس جدید کرونا بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار