امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با همتای آمریکایی خود در خصوص ضرورت هماهنگی برای مقابله با ویروس کرونا سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در حساب توییتری خود از آنچه گفتگویی عالی با همتای آمریکایی خود در خصوص ضرورت هماهنگی در مقابله با کرونا نامید، خبر داد.

مکرون پس از این تماس تلفنی در حساب توییتری خود نوشت: گفتگویی عالی با دونالد ترامپ برای مقابله بهتر با (ویروس) کووید-۱۹. ما آماده هستیم تا پاسخ‌های علمی، بهداشتی و اقتصادی مان را (برای مقابله با این ویروس) در سایه ریاست آمریکا بر گروه هفت هماهنگ سازیم.

طبق اعلام کاخ الیزه، دو طرف در این تماس تلفنی به بیان اوضاع کشورهایشان و نیز اقداماتی را که در برابر انتشار این ویروس بکار بسته اند، پرداختند.

مکرون در این تماس پیشنهاد داد بهتر است در نشست گروه هفت مسأله ویروس کرونا مورد بررسی قرار گیرد و باید تمرکز بر این سه مسأله باشد: پژوهش‌های علمی (هماهنگی میان پژوهشگران تا اینکه راه حلی در سریعترین زمان ممکن پیدا شود) ۲- وضع بهترین خط مشی و ۳ -یافتن زمینه مشترک در سیاست‌های پولی و بودجه‌ای در کشور‌های گروه هفت به منظور پاسخ به پیامد‌های اقتصادی ویروس کرونا.

همچنین طبق اعلام یک مقام کاخ الیزه، ظاهرا ترامپ از پیشنهاد مکرون استقبال کرد.

پولیتیکو همچنین نوشته است رئیس جمهور آمریکا پس از شیوع کرونا در داخل این کشور بخاطر عدم پاسحگویی درست و اطلاع رسانی ناکافی دولت در خصوص خطر این ویروس که تا کنون جان ۹ نفر را گرفته و ۸۰ نفر را نیز به خود مبتلا کرده، با انتقاداتی روبرو شده است.

این در حالی است که فرانسه نیز تأیید کرده ۴ نفر تا کنون بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و ۲۱۲ نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار