متخصص بیماری های عفونی گفت: اگر تنها یک راه متوقف شدن ویروس کرونا باشد آن هم در خانه ماندن است با این راه چرخه شیوع متوقف می‌شود و بر ویروس غلبه می‌کنیم.

صیاد متخصص بیماری های عفونی در گفت وگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت: اگر تنها یک راه متوقف شدن ویروس کرونا باشد آن هم در خانه ماندن است با این راه چرخه شیوع متوقف می‌شود و بر ویروس کرونا غلبه می‌کنیم.

او با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: اگر پیشگیری کنیم به بیماری مبتلا نمی‌شویم و باید به جنبه پیشگیری توجه زیادی داشته باشیم.

او گفت: یکی از راه‌های پیشگیری حضور نداشتن در مکان هایی که تراکم جمعیت زیاد است و جمعه آخر سال یک اعتقاد و سنت دیرینه ماست، اما اکنون شرایط خاصی است و باید همه برای سلامتی افراد و جامعه تلاش کنیم.

صیاد افزود: حضور در سر مزار ریسک ابتلا به این بیماری را زیاد می‌کند و ممکن است افرادی که  زمینه بیماری نداشته باشند، اما با حضور در این مکان در معرض ابتلا قرار می گیرند.

متخصص بیماری های عفونی افزود: بهتر است مراسم جمعه آخر سال امسال در خانه برگزار کنیم و از دور برای آن‌ها درود بفرستیم تا بتوانیم مانع شیوع بیماری شویم و از حضور بر مزار صرف نظر کنیم.

به گفته این متخصص بیماری های عفونی بارسیدن به ایام نوروز  مسافرت  راممنوع کنیم اگر یک راه متوقف شدن چرخه شیوع بیماری باشد آن هم در خانه ماندن است و  تنها در این صورت چرخه متوقف می‌شود و بر ویروس غلبه می‌کنیم  مسافرت‌ها باعث  ایجاد چرخه شیوع ویروس می‌شود.

صیاد ادامه داد: هرچقدر از خانه بیرون نیاییم بهتر است و چرخه ویروس شکسته می‌شود  و سرگرمی‌ها باید به صورت دیگری برگزار کنند.

او گفت: باید این صحبت‌ها را جدی بگیریم و حتی دید و بازدید‌های عید نیز  محدود شود و اگر عید دیدنی ها را مجازی برگزار کنیم لطف بزرگی به بزرگتر‌ها کردیم، چون سالمندان گروه های در معرض خطر هستند و  این بیماری عوارض خطرناکی دارد و اگر مبتلا شوند رنج بیماری برای آن‌ها می‌ماند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.