مدیر امور زراعت جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت گوجه فرنگی در جنوب از شهرستان منوجان آغاز و پس از آن در قلعه گنج، کهنوج، رودبار جنوب، عنبرآباد، فاریاب و جیرفت انجام و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،فرامرز رستگاری مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور ساماندهی تولید محصولات اساسی از جمله گوجه فرنگی در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ به میزان ۱۲ هزار هکتار با پیش بینی تولید ۴۳۰ هزارتن تولید زمستانه و بهاره برنامه ریزی صورت گرفت.

او افزود: درجهت حمایت از تولید کنندگان، بذر موردنیاز کشاورزان برابر سرانه تخصیص دولت از ارقام هیبرید سانسید، ۸۳۲۰ متین، ایدن، فرگوسن، برنتا، باسیمو، زمان، بریویو با قیمت دولتی تامین و در بین کشاورزان توزیع شد.

رستگاری بیان داشت: برابر تلاش و مشارکت کشاورزان در جهت افزایش عملکرد و تولید محصول سالم گام‌های موثری نظیر پوشش بیش از ۸۰ درصدمزارع به آبیاری تحت فشار و مالچ پلاستیکی کف پوش، تاکید بر تغذیه مناسب با استفاده از کود‌های الی و حیوانی، تغذیه تکمیلی با استفاده از ریز مغذی‌ها و کود‌های ماکروی محلول به صورت کود آبیاری و توسعه کشت به روش نشایی در منطقه صورت گرفته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: به منظور توسعه فعالیت‌های بازرگانی و تلاش در جهت بهبود کیفی محصول، سایت‌های الگویی تولید و معرفی محصول سالم با گواهی بهداشتی در منطقه اجرا و با حفظ اولویت در دستور کار قرار گرفته که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی برای اخذ گواهی بهداشتی اقدام کنند.

او ضمن توصیه به کشاورزان افزود: برای افزایش و تداوم کیفیت محصول گوجه فرنگی و کاهش باقیمانده نیترات، نسبت به مصرف کود‌های ازته به ویژه اوره نهایت دقت را بعمل آورند به نحوی که پس از رنگ آوری محصول و چین اول از مصرف هرگونه کود ازته خودداری شود.

رستگاری بیان داشت: برابر ارزیابی‌های انجام شده وضعیت رشد و تولید مزارع بسیار مطلوب می‌باشد و به دلیل شرایط مطلوب دمایی و رعایت عملیات به زراعی، افزایش عملکرد و تولید نسبت به سال گذشته قابل پیش بینی است.

او با اشاره به آغاز عملیات برداشت گوجه در منطقه گفت: برابر گزارشات واصله عملیات برداشت از مزارع شهرستان منوجان آغاز و برابر تقویم زراعی کشت و تولید، فرایند برداشت و عرضه محصول در جنوب کرمان به ترتیب از شهرستان منوجان شروع و پس از آن در شهرستان‌های قلعه گنج، کهنوج، رودبار جنوب، عنبرآباد، فاریاب و جیرفت تا اواخر خرداد ادامه دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: از سطوح کاشت شده پیش بینی می‌شود بیش از ۴۴۰ هزارتن محصول گوجه فرنگی در جنوب کرمان تولید و به بازار‌های هدف داخلی و خارجی عرضه شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار