معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : فعلا با توجه با افزایش نیاز به ماسک و کمبود آن در بازار توزیع ماسک همچنان در سطح مراکز بهداشتی و درمانی و فقط برای کادر درمانی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف ماسک به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور گفت : بر همین اساس بر مبنای پروتکل پیشگیری از کرونا در حال حاضر توزیع ماسک فقط درسطح مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

او گفت : توزیع ماسک در این مراکز هم عمدتا برای کادر درمانی خواهد بود و تنها به بیمارانی که بنابر تشخیص پزشک نیاز آن‌ها به ماسک محرز شود، ماسک داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به پیگیری‌های بسیار برای تولید ماسک در استان گفت: یک واحد تولیدی قرار است هفته آینده تولید ماسک خود را در استان آغاز کند و آنطور که مسئولین این واحد تولیدی وعده داده اند قرار است روزانه ۵۰۰ هزار ماسک در این کارخانه تولید شود.

او افزود: چنانچه این واحد تولیدی راه اندازی شود، نه تنها نیاز استان بلکه بخشی از نیاز استان‌های همجوار نیز مرتفع می‌شود.

محمدی با بیان اینکه سایر اقلام حفاظتی مقابله با کرونا از جمله مواد ضدعفونی کننده در حال توزیع در سطح داروخانه‌ها است، گفت: در این زمینه کمبودی نداریم و شرکت‌های پخش در حال توزیع این اقلام هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص برخی خوددرمانی‌ها در زمینه بیماری کرونا هشدار داد وافزود: تزریق دارو‌هایی مانند دگزامتازون موجب می‌شود، سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری ضعیف شود و همین امر می‌تواند سلامت و جان فرد را به خطر بیندازد.

این مسئول گفت: در همین راستا توصیه می‌شود افراد درصورت مشاهده علائم کرونا از هرگونه خوددرمانی به طور جد خودداری کنند و در صورتی که علائم آن‌ها ضعیف است فقط در خانه خود را قرنطینه کرده و استراحت کنند

الکل‌های صنعتی سرطان زا است

قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : الکل‌های صنعتی (الکل‌های زرد و قرمز) دارای ناخالصی‌هایی از قبیل تولوئن هستند که سرطان زا بوده و برای سلامتی خطرناک می‌باشند.

او گفت : به هیچ وجه نباید از الکل صنعتی برای ضدعفونی دست و سطوح استفاده کرد، زیرا می‌تواند سلامت افراد را به مخاطره بیاندازد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای ضدعفونی فقط باید از الکل‌هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز تولید داشته و از طریق شرکت‌های پخش مورد تایید این سازمان توزیع می‌شوند، استفاده شود.

محمدی افزود: با توجه به کمبود اقلامی از قبیل ماسک و مایع ضدعفونی کننده تلاش ما بر این است که در اسرع وقت این موارد را تهیه و در اختیار مراکز درمانی و نیز عموم مردم قرار دهیم.

او افزود: استفاده از ماسک فقط برای بیماران و مبتلایان به این ویروس برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کاربرد دارد و برای افرادی که مبتلا نیستند کارایی چندانی ندارد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.