معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست هرگونه خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری در آستانه ایام نوروز را با محیط زیست در میان بگذارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه گاهی در شلوغی‌های بازار عید شاهد خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز هستیم، گفت : این گونه‌ها عمدتا پرندگان وحشی و مهاجر و یا انواع خزندگان (سمندر، برخی مار‌ها و...) هستند که بسیاری از آن‌ها از گونه‌های حفاظت شده و یا در معرض خطر به شمار می‌روند.

او گفت : بجز خرید و فروش برخی حیوانات که جنبه تزئینی دارد و قانون خاصی برای آن‌ها نیست، خرید و فروش سایر گونه‌های وحشی و حتی حمل و نقل و نگهداری آن‌ها جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

 ولی زاده،گفت: در ایام نوروز خرید و فروش این حیوانات با پوشش فروش ماهی عید و... صورت می‌گیرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از تشدید نظارت محیط زیست و انجام گشت‌های مستمر یگان حفاظت در این ایام به منظور مقابله با خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز خبر داد و گفت: البته ممکن است مبادی فروش غیرمجازی وجود داشته باشد که از دید ما پنهان بماند، برای مثال گاهی این خرید و فروش‌ها در فضای مجازی و به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست در میان بگذارند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.