آژانس بین المللی انرژی اتمی: در صورتی که ایران به تعهداتش عمل نکند وارد بحران می‌شویم

دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد در صورتی که ایران به تعهدات خود ذیل برجام عمل نکند وارد بحران خواهیم شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی: در صورتی که ایران به تعهداتش عمل نکند وارد بحران می‌شویمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد در صورتی که ایران به تعهدات خود ذیل برجام عمل نکند وارد بحران خواهیم شد.

بر این اساس، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اگر تهران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای ایران عمل نکند وارد بحران می‌شویم. ما از ایران اطلاعاتی خواسته ایم، اما آن‌ها از ارائه آن خودداری کرده اند.

وی مدعی شد: ما خواستار دستیابی به اطلاعاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران هستیم و به آن‌ها اصرار کرده ایم. معنای اقدام تهران این است که آن‌ها در انجام کار ما مانع تراشی می‌کنند. اگر آن‌ها به تعهدات خود پایبند نباشند وارد بحران خواهیم شد.

آژانس پیشتر در گزارشی از افزایش ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران خبر داده بود. تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز از دولت ترامپ خواسته بود تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را علیه ایران بازگرداند.

آمریکا از زمان خروج از برجام سنگین‌ترین تحریم‌های خود را علیه ایران اعمال کرده است. اتحادیه اروپا نیز علی رغم وعده‌هایی که پس از خروج واشنگتن از برجام داده بود، عملاً به هیچ یک از تعهداتش درباره ایران عمل نکرده است. همین امر منجر به کاهش تدریجی تعهدات تهران شده است. مقامات ایران بار‌ها اعلام کرده اند در صورتی که تمامی طرف‌ها به تعهدات خود ذیل برجام پایبند باشند، تهران به وضعیت قبلی بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
عجب آشغال های هستند مردمانی که روز روشن راشب می بینند خدا لعنتشون کنه
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
شوخی میکنه این یارو ، یا جوک میگه ، خب وارد بحران شوید ،خوش آمدید به بحران ، پولهای بلوک سده را پس بدند تا در بحران غرق نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
در صورتي هم كه ١+٥ به تعهداتش عمل نكنه وارد بحران بمراتب بزرگتري ميشيم كهنگ جهاني دوم پيشش ترقه بازيه
آخرین اخبار