فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز گفت: پایگاه هوایی شهید عباس دوران به صورت همه جانبه آمادگی مقابله با ویرروس کرونا را در کلانشهر شیراز دارد.

امیر لشکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با حملات شیمیایی و هسته‌ای را دارد، اظهار داشت: بیمارستان ۶۴ تخت خوابه فوق تخصصی شهید عباس دوران شیراز با تمامی تجهیزات و امکانات و کادر پزشکی مجرب برای مبارزه با این ویروس در آماده باش کامل است.

او افزود: این پایگاه در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری و مقابله با آن آمادگی ضدعفونی سطح خیابان ها، مدارس برای عملیات گندزدایی دارد.

امیر لشکری در خصوص خدمت سربازان در این پایگاه، ادامه داد: هیچ خطری این افراد را تهدید نمیکند و آموزش‌های لازم را دیده اند، محیط پادگان کاملا تحت کنترل و نظافت و ضدعفونی‌ها در محل اقامت سربازان انجام شده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

او با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در این پایگاه مشاهده نشده است، تصریح کرد: افراد مشکوک به ویروس کرونا پس از بررسی‌های اولیه در بیمارستان شهید دوران با هماهنگی مبادی ذیربط به بیمارستان حضرت علی اصغر و بقیه الله العظم منتقل می‌شوند.

امیر لشکری تصریح کرد: در همان ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا و با توجه به کمبود مواد پیشگیری مانند دستکش، ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده این پایگاه اقدام به راه اندازی کارگاه تولید این اقلام کرد به طوری که تمامی نیاز‌های مصرفی به مواد پیشگیری و ضدعفونی کننده در این کارگاه‌ها تولید و عرضه می‌شود حتی بخشی از تولید مازاد این مراکز جهت استفاده در اختیار عموم قرارگرفته است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز گفت: همچنین امروز تعداد ۵۰۰۰ عدد ماسک تولیدی به عنوان هدیه در اختیار شهروندان کامفیروز قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است کمپ نجات خلبان پایگاه هوایی شهید دوران در سد درودزن از توابع شهرستان کامفیروز قرار دارد و این شهرستان با پایگاه هوایی تعامل بسیار زیادی در امور دارد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (دی ۹۸) در استان هوبی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و اجتماعات از جمله راهکار‌های پیشگیری از ابتلای به این بیماری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا عمرتون به مارو نجات بدید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام، سلامت باشید، نجات چی؟