با همراهی و همدلی این روزهای سخت را پشت سر خواهیم گذاشت

امام جمعه سنندج گفت: در این ایام دشمنان منتظر ضربه زدن به جوامع اسلامی هستند پس باید به گونه‌ای عمل کنیم که این فرصت به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا فایق رستمی،امام جمعه سنندج روز سه شنبه در نشست روسای دانشگاه علوم پزشکی با شورای عالی افتای کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: توجه به رعایت بهداشت و مراقبت در برابر بیماری‌ها از دستورات دین اسلام است.

او خاطرنشان کرد: علما و روحانیون به عنوان تعلیم‌یافتگان مکتب بهداشت رسول اکرم همواره به این موضوع تاکید دارند و مردم را به رعایت کامل مسائل نظافتی و بهداشت اسلامی دعوت کرده‌اند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: اسلام، دین پاکی و نظافت است و رعایت بهداشت همواره مورد تاکید پیامبر مکرم اسلام بوده از این رو مسلمانان به عنوان پیروان مکتب رسول‌الله باید توجه جدی به مقوله نظافت و بهداشت داشته باشند.

او اذعان کرد: رعایت بهداشت اجتماعی مستلزم رعایت بهداشت فردی است موضوعی که باید توسط تک‌تک افراد جامعه مورد توجه قرار دهند.

ماموستا رستمی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر پزشکی استان به عنوان ایثارگران عرصه سلامت که در این شرایط سخت به بیماران خدمت می‌کنند، گفت: به امید خدا و با همراهی و همدلی این روزهای سخت را پشت سر خواهیم گذاشت.

او تصریح کرد: دین مبارک اسلام همه مسائل را رعایت کرده است و  بعد از علم فقه این علم طب است که از اهمیت زیادی در جوامع بشری برخوردار است.

ماموستا رستمی در ادامه گفت: نماز جمعه از مسائل مهم در دین اسلام است و بر اساس فقه امام شافعی برپایی و حضور در آن برای همه مسلمانان واجب است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: ما معتقدیم که مسجد در هر شرایطی امن‌ترین مکان برای انسان‌هاست و دعا در کنار انجام خدمات پزشکی و بهداشتی جامعه اسلامی را از بلایا نجات خواهد داد.

ماموستا رستمی اذعان داشت: صدور فتوای برگزار نکردن نماز جمعه نیاز به دلایل شرعی و کافی دارد تا بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم.

او گفت: امروز دشمن از این بیماری و ویروس برای ضربه زدن جدی به جوامع به ویژه جامعه اسلامی بهره می‌گیرد لذا باید به گونه‌ای عمل کنیم که بار این هزینه‌ها را کم کنیم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: وبروس کرونا ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.