مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بهزیستی مازندران ۱۵ مشاور روانشناسی آموزش دیده را با موضوع کرونا برای خدمت رسانی به مردم  در نظر گرفت.

گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در روز‌های اخیر و با توجه به تاکید استاندار مازندران مبنی بر بکارگیری همه امکانات و ظرفیت‌های استانی جهت اطلاع رسانی و آگاهی رسانی دقیق، در بهزیستی مازندران دو شماره تلفن برای کاهش نگرانی‌های این ویروس در نظر گرفته شد.

او افزود: شماره مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی است و خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی هم مانند قبل همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب در خصوص ویروس کرونا به همه هم استانی‌ها خدمات مشاوره و روان شناختی ارائه می‌کند.

گوهردهی با بیان اینکه ۱۵ مشاور روانشناسی آموزش دیده برای خدمت رسانی به مردم  در نظر گرفته شد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش اضطراب و تنش‌های روانی در بین هم استانی‌ها هستیم و در همین راستا خط مشاوره تلفنی بهزیستی، خدماتی را در خصوص مدیریت استرس در مبارزه با کرونا و شیوه‌های مدیریت رفتاری کودکان در محیط خانه را ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: مشاوران ما در این دو خط تلفن علاوه بر خدمات مشاوره با موضوع کرونا، خدمات عادی را هم در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کنند.

او گفت: با توجه به اینکه هنوز اطلاع رسانی دقیق در خصوص ویروس کرونا از طریق این خط صورت نگرفته است، به طور متوسط روزانه بیش از ۵۰ تماس تلفنی در رابطه با استرس کرونا را پاسخگو هستیم.

گوهردهی افزود: مشاوران و همکاران روانشناس آموزش دیده حوزه بهزیستی با کمک و همکاری همکاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گروه بهداشت سلامت روان معاونت بهداشتی از حضور ۴ نفر از همکاران این گروه در این مرکز مشاوره استفاده می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: این آمادگی را داریم که متناسب با حجم تماس ها، افزایش همکاران و پاسخگویی را هم داشته باشیم.

او افزود: مراکز مشاوره حضوری ما هم در خدمت هم استانی‌ها بوده، ولی توصیه ما با توجه به امکان انتقال و سرایت این است که از مراجعه حضوری خودداری کنند.

گوهردهی گفت: پیام‌های آموزشی هم تنظیم شده و در اختیار رسانه استانی قرار گرفته تا به صورت زیرنویس به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار