حائری گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور با بهره‌برداری از نیروگاه خرم آباد به ۸۳ مگاوات افزایش یافت.

ظرفيت نصب شده نيروگاهي كشور به 83 مگاوات رسيدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی  در آیین بهره‌برداری همزمان از ۴۱ پروژه صنعت آب و برق در ۶ استان کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، مجموع سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها را سه هزار و هفت میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این هفته از پویش، ۱۹ پروژه صنعت برق کشور با سرمایه‌گذاری ۱۹۰۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

او این پروژه‌ها را شامل پست‌های فشار قوی، نیروگاه خورشیدی، خطوط برق، شبکه‌های توزیع و نیروگاه خرم آباد برشمرد و گفت: نیروگاه خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری ۱۴۲۰ میلیارد تومان شامل دو واحد گازی است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به ۸۳ مگاوات می‌رسد.


بیشتر بخوانید: تمهیدات وزارت نیرو برای رعایت حال مشترکان آب و برق 


حائری، سرانه هر ایرانی از این ظرفیت نصب شده را یک کیلووات اعلام کرد و افزود: این، رقم خوبی است و تأمین انرژی و رفاه مردم در محاسبات و برنامه‌های صنعت برق کشور لحاظ شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی  با اشاره به پویش هر هفته_الف_ب_ایران افزود: این پویش ضمن اطلاع‌رسانی بسیار خوب از اقدام‌های صنعت برق کشور، تاب آوری سیستم را هم در مقابل تحریم‌ها به نحو شایسته‌ای افزایش داد.

حائری تصریح کرد: تحلیل نتایج پویش، خدمات‌رسانی و توسعه بیشتر، کارآمدی، اثربخشی و بهینه‌سازی بوده که نتیجه آن به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار