حائری گفت: صادرکنندگان صنعت برق باید با برنامه‌ریزی از شرایط فعلی بازار جهانی برق استفاده کنند.

افزایش نرخ ارز بهترین شرایط توسعه صادرات/توسعه صادرات در صنعت برق نیازمند برنامه‌ریزی دقیق استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون حائری معاون برق وزیر نیرو در اختتاميه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، گفت: نبود راهبرد و برنامه ریزی دقیق صادرات را مشکل خواهد کرد.

او افزایش نرخ ارز را بهترین شرایط پیش آمده برای توسعه صادرات در زمینه های مختلف دانست و ادامه داد: صادرکنندگان صنعت برق باید با برنامه‌ریزی از شرایط فعلی بازار جهانی برق استفاده کنند.

حائری بر هم افزایی شرکت‌ها و بنگاه‌ها برای توسعه صادرات تاکید کرد و در عین حال خواستار آن شد که شرکت‌ها از رقابت منفی در صادرات به شدت پرهیز کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش ظرفیت تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر


حائری گفت: توجه به بازارهای هدف و مطالعه دقیق آنها برای توسعه صادات مهم است و باید بر مبنای وزن هر بازار اقدام به صادرات کرد تا موفقیت حاصل شود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو به برگزاری موفقیت آمیز نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق اشاره کرد و آن را نتیجه همکاری خوب بخش خصوصی با دولت دانست.

او ادامه داد: بخش خصوصی محور چرخ صنعت برق کشور است و خارجی‌ها اذعان دارند که صنعت برق ایران از لحاظ فناوری رشد چشم‌گیری داشته و این امر حاصل تلاش‌های بخش خصوصی محسوب می شود.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: امروز توانمندی متخصصان صنعت برق ایران اکنون به حدی رسیده که اکثر کشورهای منطقه خواستار حضور متخصصان ایرانی برای توسعه صنعت برق خود شده اند.

انتهای پیام/

توسعه صادرات در صنعت برق نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار