رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: دولت برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در مزارع و باغ‌های استان در سال جاری، ۴۰۰ میلیارد ریال کمک در اختیار کشاورزان قرار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: همچنین در سفر ۱۹ آبان ماه آقای رییس جمهوری به یزد برای سال ۱۳۹۹ نیز همین میزان کمک برای تسریع در اجرای طرح سامانه‌های آبیاری نوین به استان اختصاص یافت.

او افزود: تا پایان سال گذشته مجموعا ۲۶ هزار و ۱۰۰ هکتار سیستم‌های آبیاری نوین در اراضی و باغ‌های استان یزد اجرا شد.

سجادی پور با بیان اینکه امسال چهار هزار و ۶۰۰ هکتار آبیاری نوین در برنامه کاری قرار دارد، ادامه داد: گرچه مصوبه استانی سه هزار و ۵۰۰ هکتار است، تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار آن اجرا و به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه، بقیه طرح با پیشرفت بالا در ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در دست اجراست که قبل از پایان سال افتتاح می‌شود، گفت: راندمان آبیاری پروژه‌های آبیاری تحت فشار از ۳۵ درصد به ۲ برابر افزایش یافت و تداوم طرح با تمام توان پیگری می‌شود.

سجادی پور تصریح کرد: عامه مردم طرح آبیاری کم فشار را لوله گذاری تصور می‌کنند در حالیکه روشی هم با عنوان قطره‌ای داریم که زیر سطحی و یک روش هم تشتکی است.

او گفت: با اجرای این شیوه آبیاری راندمان به ۸۵ درصد یعنی بیشترین میزان بهره وری آب در اجرای این سیستم‌ها اتفاق افتاده است.

سجادی پور ادامه داد: دولت در سیستم‌های آبیاری کم فشار هر هکتار هفتاد میلیون ریال و آبیاری قطره‌ای در هر هکتار ۱۷۰ میلیون ریال کمک پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: کشاورزان از فرصتی که دولت در این مورد فراهم کرده است، برای پایداری تولید در این بخش، حتما از این شیوه آبیاری استفاده کنند.

سجادی پور تصریح کرد: کشاورزان استان برای استفاده بهینه و بهره وری بیشتر از آب موجود توجه آن‌ها به اجرای سیستم‌های قطره‌ای باشد.

کشاورزان یزدی با شیوه‌های مناسب آبیاری نوین بخشی از محصولات سبزی و صیفی تولیدی خود را به  گشت گلخانه‌ای اختصاص داده اند و سالانه بیش از ۴۸۲ هزار تن انواع این محصولات را روانه بازارهای خارجی می کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.