رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزدگفت: سالانه بیش از ۴۸۲ هزار تن انواع محصولات گلخانه ایی در استان تولید و روانه بازار‌های خارجی می‌شود.

سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: کشاورزان یزدی با شیوه‌های مناسب آبیاری نوین بخشی از محصولات سبزی و صیفی تولیدی خود را به  گشت گلخانه‌ای اختصاص داده اند و سالانه بیش از ۴۸۲ هزار تن انواع این محصولات را روانه بازارهای خارجی می کنند.

او  با اشاره به خشکسالی های پیاپی در استان یزد، افزود: کم آبی استان یزد باعث شده تا توسعه کشت‌ها گلخانه ایی از چند سال پیش در دستور کار جدی بخش کشاورزی قرار بگیرد.

 سجادی پور ادامه داد: تمام تلاش جهاد کشاورزی بر این است که با کمترین میزان مصرف آب بیشترین بهره برداری را در تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه ایی با انتقال کشت‌های فضای باز به گلخانه‌ها از سیاست‌های جهاد کشاورزی است، گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان یزد در زمینه کشت‌های گلخانه ای فعالیت دارند.

سجادی پور گفت: گفت: محصولات گلخانه ای استان یزد هم اکنون بیشتر به کشور‌های روسیه، عمان، قطر، امارات، قزاقستان و ارمنستان و عراق صادر می‌شود.

کشت های گلخانه ای در استان یزد  اشتغال ۲۳ هزار نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ی

تولید بیش از ۴۸۲ هزار تن انواع محصولات گلخانه ایی در یزد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.