رییس سازمان آتش نشانی قزوین گفت: رعایت نکات ایمنی در خانه تکانی از جمله موارد مهمی است که باید برای جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد خسارت‌های مالی و جانی به آن توجه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجتبی منتظری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با تاکید بر توجه به رعایت نکات ایمنی در خانه تکانی به منظور جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد خسارت‌های مالی و جانی به شهروندان توصیه کرد، هنگام استفاده از موادشوینده، حتما از ماسک استفاده کنند و از تهویه مناسب اطمینان یابند.

منتظری تاکید کرد: از مخلوط کردن مواد شوینده مختلف، چون پودر‌های شستشو، وایتکس و جرم گیر اکیدا خودداری شود، زیرا این کار موجب آزاد شدن بخارات سمی از جمله گاز کلر می‌شود و به ریه، چشم و پوست آسیب جبران ناپذیری خواهد رساند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: هیچ گاه برای از بین بردن لکه‌های لباس از مایعات قابل اشتعال مثل بنزین و تینر به خصوص در محیط بسته استفاده نشود، زیرا علاوه بر خطر انفجار و اشتعال، استنشاق بخارات این گونه مایعات باعث کاهش هوشیاری و گاه بیهوش شدن فرد خواهد شد.

او اضافه کرد: از قرار دادن وسایل رنگ و نقاشی ساختمان، چون رنگ، تینر و فرچه آغشته به رنگ در بالکن یا پشت بام خودداری شود، زیرا با سرایت کوچک‌ترین جرقه از مواد محترقه به خصوص در شب آخرین چهارشنبه سال شاهد وقوع آتش سوزی و ایجاد خسارت گاه غیر قابل جبران در ساختمان خواهیم بود.

منتظری در ادامه تاکید کرد که از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه و حمام آلوده به مواد روغنی با مواد سریع‌الاشتعال (مثل بنزین) خودداری شود.

او در ادامه گفت: شهروندان هنگام استفاده از نردبان و یا چهارپایه از پایداری سطح اتکای آن با زمین اطمینان یابند و از چهارپایه‌های استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تاکید کرد در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیز‌ها خودداری شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: عید نوروز ، نوروز 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار