جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین گفت: استان امسال هم مهیای پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان در جمع خبرنگاران گفت: با فعال شدن کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد خدمات سفر توانستیم برنامه‌های متنوعی را پیش بینی کنیم و استان قزوین امسال هم مهیای پذیرایی از میهمانان نوروزی شده است.

فرخزاد اظهار داشت: از ۲۳ تا ۲۵ اسفند ماه به عنوان ایام خانه تکانی طبیعت نامیده شده است که با کمک مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و همکاری فرمانداری‌ها برای نظافت و بهداشت شهر و پاک کردن شهر از زباله اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارسال ۳۴ میلیون لیتر سوخت توزیع شد اضافه کرد: امسال هم پیش بینی لازم برای تأمین سوخت خودرو‌ها در استان بخوبی صورت گرفته است.

معاون عمرانی استانداری گفت: در کمیته ایمنی راه‌ها اقدام لازم انجام شده است و با سوخت رسانی سیار در یک ایستگاه برای ساماندهی عوارضی اتوبان اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در ستاد اسکان اقدام لازم انجام شده و با آماده شدن نمازخانه‌های بین راهی و سرویس‌های بهداشتی هماهنگی خوبی صورت گرفته است.

فرخزاد گفت: برای ساماندهی تنظیم بازار جلسات متعددی تشکیل شده است و با رفع مشکلات و نواقص موجود اقلام مورد نیاز مردم در این ایام ذخیره سازی و توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: ۴۲ دستگاه خودروی اورژانس و ۱۶ پایگاه ثابت هلال احمر و۱۰ واحد سیار و یک بالگرد برای اورژانس هوایی پیش بینی شده است تا امداد رسانی در حوادث در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: آماده شدن خانه‌های بوم گردی در ۱۶ روستای نمونه گردشگری از کار‌های خوبی است که برای استقبال از مسافران در روستا‌ها صورت گرفته است.

وی توجه به اشتغال روستایی را از مهمترین کار‌های جلوگیری از مهاجرت دانست و گفت: اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی حرکت خوبی برای رونق اقتصاد روستا و کمک به معیشت ساکنان مناطق محروم است که بخوبی عملیاتی شده است.

فرخزاد اظهار داشت: زیر ساخت‌های اقامتی در استان تقویت شده و در کنار هتل‌ها و مسافرخانه‌ها تعداد٨١ مدرسه و ٨٠٠ کلاس درس هم براى اقامت مسافران پیش بینی شده است.

به گفت: معاون عمرانی استانداری، پارسال تعداد گردشگران ۳۶ درصدی و میزان اقامت آنان ۷۸ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/ک

نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین 

برچسب ها: نوروز ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار