وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن حمایت هوایی از ترکیه در ادلب سوریه صورت نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن از ترکیه در ادلب سوریه پشتیبانی هوایی نمی‌کند.

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت واشنگتن به دنبال حملات هفته گذشته که منجر به کشته شدن ۳۳ سرباز ترک شد، به دنبال افزایش تحویل کمک‌های بشردوستانه به ترکیه است.

اسپر در پاسخ به اینکه آیا کمک‌های آمریکا شامل پشتیبانی هوایی است، پاسخ داد: خیر.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در خصوص اوضاع در ادلب سوریه و اینکه ناتو باید برای هر شرایطی آماده باشد، گفت‌وگو کرده است.

اسپر در خصوص باز کردن مرز‌های ترکیه با اروپا به روی مهاجران گفت این تصمیم مربوط به آنکاراست.

روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد با رئیس جمهور ترکیه در مورد اوضاع در ادلب صحبت کرده و تائید کرد دو کشور در خصوص استقرار موقت سامانه پدافند موشکی پاتریوت آمریکا به درخواست آنکارا در حال مذاکره هستند.

عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده و می‌کوشد با حضور نظامی در این منطقه مانع آن شود.

در چند روز اخیر، در پی بروز درگیری‌ها میان نظامیان ترکیه‌ای حاضر در خاک سوریه و نیرو‌های سوری تنش‌ها در این منطقه به شدت افزایش یافته و اختلافاتی میان آنکارا و مسکو پدید آمده است. شامگاه پنج‌شنبه اعلام شد که کاروان نظامی ارتش ترکیه در استان ادلب سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفته و دست‌کم ۳۴ نیروی نظامی ترکیه کشته شدند و بنابر گزارش رسانه‌ها، جنگنده‌های روسیه عامل این حمله بودند.

وزارت خارجه روسیه، اما روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد نظامیان کشته‌شده ترکیه در میان صفوف گروه‌های تروریستی حضور داشتند و علاوه بر این آنکارا حضور نیرو‌های نظامی خود در ادلب را به مسکو اطلاع نداده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Nassermousavi
۲۰:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
ترکیه دریک کشور بیگانه آنهم بدون مجوزازآن کشور این یک خود تجاوزاست وجواب تجاوزرا باحملات سنگین نظامی بایستی پاسخ داد .ترکیه یک کشور تروریست پروراست .
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۰:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
روسیه خیلی خیانتکاره.در دوران تاریخ همیشه ثابت شده
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
آمریکا که غیر کمک به قول خودش بشر دوستانه کمک نظامی هم میکنه (علنی نباشه مخفیانه حتما هست !!) ترکیه چه روئی داره !! به یه بهانه واهی حمله کرده به یه کشور دیگه و انتظار داره که بقیه کشورها هم کمکش کنن !! آمریکا اگه میخواد کمک کنه باید به مردم بیگناه یمن کمک کنه !! اصلا کمک کردنش پیشکش !! فقط سلاح و سامانه و... به عربستان نفروشه خودش کلی کمک هست !! ترکیه اگه نگران هجوم غیر نظامیان به به کشورش بود !! نیاز نبود حمله کنه !! یک چهارم مخارج جنگ را (به جز اینکه چندین نفر در درگیری کشته میشن) صرف محافظت از مرزهاش میکرد که پناهندگان نتونن به کشورش بیان .. هم در هزینه هاش صرفه جوئی میشد و هم اینکه بیگناهی این وسط کشته نمیشد ! بهانه از این عجیب تر !!! حمله به یه کشور دیگه به خاطر اینکه نکنه آوارگان یا غیر نظامیان به کشورش هجوم بیارن !!!!!!!اصلا اگه بهانش هم واقعا بهانه نبود و واقعیت داشت !! صبر میکرد ببینه این اتفاق می افتاد و بعد حملش را آغاز میکرد !! و آمریکا خودش پشتیبان و مشوق ترکیس در این حمله و جنگ !! و اصلا چرا آمریکا همون کمک بشر دوستانه را باید به ترکیه بکنه !! کشورهائی که از فقر مردمشون دارن از گرسنگی میمیرن را ول کرده به کشوری کمک میکنه که مردمش در رفاه هستن !! وافعا عجیبه و مسخره !!
آخرین اخبار