گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکیه و روسیه درباره اوضاع ادلب

وزرای خارجه ترکیه و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی درباره موضوعات مختلفی از جمله افزایش تنش‌ها در ادلب به بحث و مذاکره پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حریت، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، تلفنی گفت‌وگو کرد.

منابع دیپلماتیک گفتند این دو مقام گفت‌وگو‌هایی درباره اوضاع ادلب و همچنین دیدار آتی رؤسای جمهور دو کشور داشتند.

پیشتر گفته شده بود رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه قرار است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پنجم مارس (سه روز دیگر) دیداری رودررو در آنکارا، پایتخت ترکیه داشته باشند.

عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده و می‌کوشد با حضور نظامی در این منطقه مانع آن شود.

در چند روز اخیر، در پی بروز درگیری‌ها میان نظامیان ترکیه‌ای حاضر در خاک سوریه و نیرو‌های سوری تنش‌ها در این منطقه به شدت افزایش یافته و اختلافاتی میان آنکارا و مسکو پدید آمده است. شامگاه پنج‌شنبه اعلام شد که کاروان نظامی ارتش ترکیه در استان ادلب سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفته و دست‌کم ۳۴ نیروی نظامی ترکیه کشته شدند و بنابر گزارش رسانه‌ها، جنگنده‌های روسیه عامل این حمله بودند.

وزارت خارجه روسیه، اما روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد نظامیان کشته‌شده ترکیه در میان صفوف گروه‌های تروریستی حضور داشتند و علاوه بر این آنکارا حضور نیرو‌های نظامی خود در ادلب را به مسکو اطلاع نداده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار